اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب خبر داد

تشکیل پرونده قضایی برای مقابله با آلایندگی نیروگاه سهند بناب

فرماندار بناب از آلودگی هوا در بناب ناشی از آلایندگی نیروگاه سهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی این شهرستان نام برد و گفت: متأسفانه مکاتبات و تذکرات در این خصوص مثمرثمر نبوده و اخیراً در این خصوص پرونده قضایی تشکیل یافته است.

تشکیل پرونده قضایی برای مقابله با آلایندگی نیروگاه سهند بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب که با شرکت صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی و معاونان وی ترتیب یافته بود، از آلودگی هوا در بناب ناشی از آلایندگی نیروگاه سهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی این شهرستان نام برد و اظهار کرد: متأسفانه مکاتبات و تذکرات در این خصوص مثمرثمر نبوده و اخیراً در این خصوص پرونده قضایی تشکیل یافته است.
وی افزود: نیروگاه جزو زیرساخت‌های اصلی استان و شهرستان است، ولی مسئولان امر برای جلوگیری از آلایندگی منطقه باید نسبت به گازسوز کردن نیروگاه اهتمام کنند.
فرماندار بناب سپس با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بناب هم اکنون با بیش از 94 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی را می‌گذراند؛ تصریح کرد: به علت عدم اتمام این پروژه قسمتی از مزارع که در کنار و حواشی این تصفیه‌خانه قرار دارند، در سال‌های گذشته از فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌کردند که کار گروه شهرستان در سال‌های اخیر یک بحران را در منطقه مدیریت کرده است و این اتفاق در واقع یک تهدید بزرگ برای سلامتی اهالی شهرستان است.
فرج‌اللهی اضافه کرد: مسئولان آب و فاضلاب استان در این مدت برای هفتمین بار قول افتتاح تصفیه‌خانه را دادند که هر بار بنا به دلایل نامعلومی آن را مورد بهره‌برداری قرار ندادند.
وی تأکید کرد: این در حالی است که بنا بر اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تکمیل این پروژه مشکل اعتباری ندارد.

* نصب و راه‌اندازی دستگاه زباله سوز در بیمارستان بناب ضروری است

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از صدور مجوز احداث و راه‌اندازی مؤسسه سلامت در شهرستان بناب نسبت به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان در حال تخریب فعلی و تکمیل بخش‌های آی.سی.یو(ICU) و سی.سی.یو(CCU) و همچنین نصب و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز در بیمارستان بناب تأکید کرد.

* مشکلات بهداشتی موجود در میدان دواب شهرستان بناب

فرج‌اللهی سپس به مشکلات بهداشتی موجود در میدان دواب شهرستان بناب نیز اشاره و تصریح کرد: شهرداری نبایستی صرفاً دنبال درآمد باشد و ضروری است هر چه سریع‌تر با همکاری شبکه بهداشت و درمان نسبت به حل مشکلات بهداشتی در این محل اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان بناب در بین شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی و در سطح ادارات از لحاظ جلب رضایت ارباب رجوع در رده نوزدهم جای دارد که جای تأسف است و ادارات باید نسبت به آموزش نیروهای خود اقدام کنند تا وضعیت موجود را ارتقاء دهیم. البته در بیمارستان‌های ما وضعیت مناسب است.

* تخریب مزارع که محصولات‌شان را با فاضلاب آبیاری می‌‌کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب نیز در ادامه جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشتی شهرستان بناب گفت: هم اکنون 818 نفر در بخش‌های مختلف بهداشتی شهرستان بناب مشغول بکار هستند که اخیراً نیز نسبت به جذب 8 نفر نیروی متخصص اقدام شده است.
حمیدرضا عزیزاللهی با اعلام اینکه در بخش رادیولوژی کمبود نیروی انسانی داریم؛ افزود: هم‌اکنون در سطح شهرستان چهار خانه بهداشت در حال احداث هستند که سه خانه بهداشت همزمان با دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی سپس از انجام موفق طرح تحول نظام سلامت در بناب خبر داد و گفت: هفت هکتار از مزارع شهرستان را که اقدام به آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب می‌کردند، تخریب و در تلاش هستیم تا مجدداً این زمین ها به زیر کشت نروند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به آلایندگی نیروگاه سهند بناب ناشی از استفاده از سوخت مازوت به جای سوخت گاز، از حضور کمرنگ رابطان بهداشتی ادارات در جلسات و کارگاه‌های آموزشی انتقاد کرد و خواستار حضور پررنگ آنها در کلاس‌های آموزشی شد.

انتهای پیام/60002/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول