اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

شناسایی 74 هزار بی‌سواد رده سنی 10 تا 20 در کشور

معاون آموزش نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: 74 هزار بی‌سواد در رده سنی 10 تا 20 در کشور شناسایی شده‌اند.

شناسایی 74 هزار بی‌سواد رده سنی 10 تا 20 در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی باقر زاده امشب در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سرشماری سال 1390 بیش از 3 میلیون و 56 هزار بی‌سواد 10 تا 49 در کشور شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه این آمار از دقت چندانی برخوردار نیست، تصریح کرد: این آمار پالایش شده تا آمار دقیق افراد نیازمند آموزش سوادآموزی در کشور شناسایی شود.
معاون آموزش نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از آمار بی‌سوادان کشور بیش از 430 هزار نفر جزو اتباع خارجی بوده‌اند، خاطر نشان کرد: افراد دارای تحصیلات بالای مقطع ابتدایی و افراد آموزش ناپذیر از دیگر افرادی بودند که از آمار بی‌سوادان سرشماری سال 90 کم شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه از آمار بی‌سوادان سر شماری سال 90 تنها یک میلیون و 500 هزار نفر باقی مانده است، اعلام کرد: این افراد در مجموعه هدف سوادآموزی برای تعلیم قرار گرفته و بنا به برنامه‌ریزی طی سال‌های آینده این افراد آموزش خواهند دید.
باقرزاده با تأکید بر لزوم توجه به آموزش اولیای دانش‌آموزان، توضیح داد: 600 هزار ولی بی‌سواد در کشور وجود دارد که با آموزش تا سال تحصیلی جاری از گردونه خارج خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در کشور 74 هزار بی‌سواد  در رده سنی 10 تا 20 سال وجود دارد، اعلام کرد: مشخصات دقیق این افراد شناسایی شده و این افراد مورد آموزش قرار خواهند گرفت.
معاون آموزش نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آموزش افراد معلول نیز بیان کرد: هزینه ایاب و ذهاب آموزگاران و معلولان سوادآموزی توسط سازمان سوادآموزی پرداخت خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه هزینه آموزش معلولان 10 درصد از سایرین بیشتر است، اعلام کرد: بیش از 6 هزار و 500 بی‌سواد معلول در کشور شناسایی شده است که سوادآموزی آماده آموزش به آنان است.
باقرزاده از آمادگی برای تولید کتاب‌ها برای افراد معلول خبر داد و تاکید کرد: نباید این افراد از تحصیل باز بمانند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات در سه قالب کلاسی، گروهی و فرد به فرد اظهار کرد: 4 هزار آموزگار در قالب نهادهای خصوصی با سوادآموزی همکاری دارند.
انتهای پیام/73009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول