اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور کلمبیا:

هیأتی برای از سرگیری مذاکرات صلح با فارک راهی کوبا می‌شوند

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که هیأت نمایندگان دولت این کشور به منظور ادامه روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی فارک راهی کوبا خواهند شد.

هیأتی برای از سرگیری مذاکرات صلح با فارک راهی کوبا می‌شوند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی سخنرانی در روز دوشنبه در جمعی از مشاوران بین‌المللی و اعضای تیم مذاکره کنندگان اعلام کرد که هیئت نمایندگان دولت این کشور در روزهای آینده به منظور ارزیابی گفت‌وگوهای پیشین خود و همچنین از سرگیری و ادامه روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی فارک راهی «هاوانا» پایتخت کوبا خواهند شد.

«سانتوس» در این جلسه تأکید کرد که سال 2015 برای کلمبیا سال مبارزه و استقامت به منظور رسیدن به صلح نهایی در کشور خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من یقین دارم که در این سال دولت و نیروهای فارک، آن صلحی را که مردم کشور سال‌هاست انتظارش را می‌کشند را برای آن‌ها به ارمغان خواهند آورد.

«سانتوس» همچنین از فارک به دلیل برقراری آتش بسی دوجانبه در روزهای آغازین سال جدید بین خود نیز قدردانی کرد.

«ایوان سپادا» یکی از سناتورها و مدافعان حقوق بشر کلمبیا از طریق صفحه شخصی خود در سایت توئیتر در این رابطه از به رسمیت شناختن پیشرفت خوب مذاکرات صلح بین دولت و فارک از سوی رئیس جمهور این کشور سپاسگزاری کرده و اعلام کرد که به گفته «سانتوس» تمامی مراحل این مذاکرات تا کنون به نفع مردم کلمبیا پیش رفته است.

طبق مقررات از پیش تعیین شده مذاکرات صلح کلمبیا که از سال 2012 آغاز شده با امید دستیابی به توافق نهایی بین دولت این کشور و نیروهای فارک تا پایان سال 2015 ادامه خواهد داشت.

بر اساس توافقات قبلی تاریخ شروع مجدد مذاکرات ژانویه 2015 اعلام شده است.

درگیری‌های مسلحانه در کلمبیا که از بیش از نیم قرن پیش آغاز شده، تاکنون 220 هزار نفر کشته و 6 میلیون و 800 هزار نفر آواره بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول