اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر مطرح کرد

پیگیری 100 میلیارد تومان مطالبات مالباختگان اختلاس صوری از رئیس جمهور

مدیر کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای تامین کمبود 100 میلیارد تومان از مطالبات مردم و مالباختگان در اختلاس صوری از طریق ریاست جمهوری پیگیر هستیم.

پیگیری 100 میلیارد تومان مطالبات مالباختگان اختلاس صوری از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر بحرانی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان بوشهر که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، افزود: همکاری، تعامل و هماهنگی زیر‌مجموعه‌های دادگستری استان بوشهر پایه و اساس قرار گرفته و توانسته‌ایم از این طریق اقتدار و انسجام خود را به همگان نشان دهیم.

بحرانی اظهار داشت: در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عرصه‌های مختلف دیگر این همگرایی و هماهنگی به وضوح دیده می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود کمبودها و ظرفیت‌های محدود تمام همت و تلاش شورای قضایی استان معطوف این است تا به طور کاملا صحیح و شفاف پاسخگوی مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، نیروگاه اتمی، شرکت‌های پارس جنوبی، صیادی و  900 کیلومتر مرز آبی را از پتانسیل‌های قوی بوشهر برشمرد و اضافه کرد: رشد و پیشرفت استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی آن نیست.

بحرانی با تاکید بر اینکه استان بوشهر باید متناسب با ظرفیت‌هایش تغییر کند، گفت: در استان بوشهر باید ساختارها تغییر کند و در مرکز نباید محدویتی قائل شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه در دادگستری بوشهر 200 پست مصوب داریم که 120 پست آن فعال بوده و 40 درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: از یک‌هزار و 219 پست اداری 55 درصد غیر فعال است که نیاز است این مشکلات به طور جد در تهران منعکس شود.

وی یادآور شد: در 9 ماهه امسال 83 هزار پرونده در چرخه دادگستری استان بوشهر ورودی داشته‌ایم که 3 هزار و 700 فقره ضرب و جرح بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر در حوزه امنیتی از ظرفیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در مقطعی شهرستان دشتستان ناامن بود اما در شرایط فعلی از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و پرونده جرم در این شهر کمتر شده است.

بحرانی با اشاره به اینکه خواسته‌هایی داریم که اگر محقق نشود مشکلات ما بیشتر خواهد شد، ادامه داد: جذب بخش عمده‌ای از نیروهای دادگستری استان بوشهر غیر بومی بوده که مشکلاتی برای ما در تامین مسکن آنها به وجود آورده است.

وی با تاکید بر ایجاد دستگاه قضایی در بخش‌هایی از استان، گفت: ایجاد دستگاه قضایی در شهرهای بردخون، ریز و تنگ ارم که هم از جمعیت قابل توجه‌ای برخوردارند و هم از مرکز استان مسافت زیادی فاصله دارند، لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: شهرهای دلوار و کاکی در شهرستان دشتی و سعد آباد در شهرستان دشتستان از ساختمان اداری برخوردار نیستند.

بحرانی با بیان اینکه از کمبود پزشک قانونی در بوشهر رنج می‌بریم، یادآور شد: مرکز بازپروری معتادان در بوشهر وجود ندارد و اگر برای ایجاد این مرکز پیگیری شود خدمت ارزنده‌ای برای استان است.

وی اظهار داشت: برای تامین کمبود 100 میلیارد تومان از مطالبات مردم و مالباختگان در اختلاس صوری از طریق ریاست جمهوری پیگیر هستیم.

انتهای پیام/2255/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول