اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

واردات کاغذ آسیب جدی به تولید داخلی است/آموزش و پرورش نیاز کاغذ خود را از داخل تامین کند

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران واردات کاغذ را آسیب جدی به تولید داخل دانست و گفت: آموزش و پرورش نیاز کاغذ خود را از داخل تامین کند.

واردات کاغذ آسیب جدی به تولید داخلی است/آموزش و پرورش نیاز کاغذ خود را از داخل تامین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی عصر امروز در بازدید رئیس هیئت‌مدیره بانک ملی از مجموعه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه کاغذ نقش فرهنگی و اقتصادی در جامعه دارد، اظهار کرد: مصرف سرانه کاغذ در کشور ما 25 کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف کاغذ 400 میلیون تن و تولید آن در کشور دو میلیون تن است، افزود: 700 هزار تن ظرفیت تولید است که برای تولید ظرفیت حدود یک میلیون تن در کشور ایجاد شد.

روغنی با بیان اینکه 22 درصد بازار کاغذ کشور در اختیار صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار دارد، تصریح کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در احیای جنگل نقش موثری دارد.

وی برداشت از جنگل را سه متر مکعب دانست و ادامه داد: در حال حاضر برداشت صنایع چوب و کاغذ مازندران از جنگل به پنج دهم رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ظرفیت تولید کاغذ از این واحد تولیدی را سالانه 175 هزار تن عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از ظرفیت تولید کاغذ داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه به عنوان یک خدمتگذار در خدمت جنگل‌های شمال کشور هستیم، یادآور شد: مصرف چوب شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران سالانه 400 هزار تن است.

وی به طرح توسعه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: دو پروژه توسعه‌ای در خط تولید صنایع چوب و کاغذ مازندران به منظور تولید مواد اولیه در نظر گرفته شد.

روغنی تحریم‌های اخیر را مشکل جدی این واحد تولیدی دانست و ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های داخلی توانستیم تحریم‌ها را از سر راه برداریم.

وی واردات بی‌رویه کاغذ را آسیب جدی به تولیدات داخلی عنوان کرد و یادآور شد: لازم است بازار هدف ما مانند آموزش و پرورش نیازهایش را از تولیدات داخلی تامین کند.

روغنی تصریح کرد: مصرف کاغذ آموزش و پرورش سالانه 50 هزار تن است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی برای ادامه حیات باید در حال توسعه باشند، افزود: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با وجود سرمایه نیروی انسانی در حال توسعه پروژه‌های نوین است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه 96 میلیون یورو برای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت نیازمند 87 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در پایان سخنانش احداث واحد تولید خمیر از کارتن‌های بازیافتی، احداث واحد بازیافت ضایعات چوب و تولید کود عالی را از طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی عنوان کرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود نیز در این بازدید با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ مازندران در بازدید وزیر صنایع مبنی بر اجرای طرح توسعه‌ای این شرکت به وعده خود عمل کرد، گفت: اگر آموزش و پرورش در خرید کاغذ به تولید داخل توجه نکند از سایر نهادها انتظاری نیست.

محمد دامادی افزود: بانک ملی در حل مشکل کارگری اقدامات خوبی داشته و گام‌های موثری برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملی در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی توجه خوبی هم به خبرنگاران دارد.

به گزارش فارس، 59 درصد سهم شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران متعلق به بانک ملی است.

انتهای پیام/86006‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول