اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

برنامه‌های اسنادی، کتابخانه ملی ایران اعلام شد

برپایی همایش مدیریت اسناد و کارگاه مرمت/ پایش اطلاعات 124 هزار کارتن سند در نرم‌افزار

برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه «سند» اعلام شد که از جمله آن می‌توان به قرار گرفتن 124 هزار کارتن سند به صورت ردیفی در سیستم نرم‌افزاری این سازمان، اشاره کرد.

برپایی همایش مدیریت اسناد و کارگاه مرمت/ پایش اطلاعات 124 هزار کارتن سند در نرم‌افزار

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سازمان آرشیو ملی ایران در ماه‌های آینده به برپایی برنامه‌های متعدد خواهد پرداخت که از جمله آن می‌توان به «همایش مدیریت اسناد استانی» اشاره کرد که چندی پیش پنجمین دوره آن در استان یزد برپا شد و در اسفند نیز شاهد ششمین دوره همایش مدیریت اسناد و کارگاه‌های مدیریت در استان‌ تهران خواهیم بود.

* همایش اسناد استانی با هدف حفاظت اسناد و جلوگیری از امحای بی‌رویه برپا می‌شود

به گفته غلامرضا عزیزی معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همایش مدیریت اسناد استانی با هدف حفاظت اسناد و جلوگیری از امحای بی‌رویه اسناد و کنترل امحای اوراق زائد در استان‌های کشور در حال برگزاری است.

به گفته وی، یک کار دیگر از کارهایی که برای نخستین بار در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صورت گرفت، این بود که بر اساس استانداردهای تنظیم و توصیف اسناد آرشیوی، اسناد موجود در پیش آرشیوی را با سطح توصیف ردیف، فهرست کردیم.

* قرار گرفتن اطلاعات حدود 124 هزار کارتن سند در سیستم نرم‌افزاری کتابخانه ملی

عزیزی ادامه داد: در این میان اطلاعات حدود 124 هزار کارتن سند به صورت ردیفی در سیستم نرم‌افزاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وارد شد که همه آنها قابلیت جست‌وجو دارند.

وی معتقد است، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این سازمان، تا پایان سال جاری اطلاعات کلیه اسناد موجود در آرشیو ملی پیش آرشیو سازمان، دست کم با سطح توصیف ردیف انجام می‌شود و اطلاعات آن در سیستم سازمان وارد و برای مراجعه‌کنندگان قابل رویت است.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با توجه به نظر ریاست محترم این سازمان به ایجاد تسهیلات برای اطلاع‌رسانی به پژوهشگران، امکان استفاده از دوربین را برای پژوهشگران و محققان فراهم کردیم به همین منظور این عزیزان می‌توانند در بخش مطالعه از اصل اسناد مورد نظر عکس گرفته و از آن بهره‌مند شوند.

* برپایی «چهارمین کارگاه تخصصی مرمت» در آینده نزدیک

وی درباره دیگر برنامه‌های این سازمان، بیان کرد: تلاش داریم تا به عنوان یکی دیگر از کارهایی که در دولت تدبیر و امید انجام می‌دهیم، «چهارمین کارگاه تخصصی مرمت» را در ساختمان کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی کنیم که این کارگاه مختص مرمت روزنامه‌ها بوده که تمهیدات اولیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول