اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ‌محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

نیروگاه سهند بناب از اول سال 94 گازسوز می‌شود

مدیرکل ‌محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تامین گاز نیروگا‌ه‌های استان از طریق سیستم مرکزی خبر داد و گفت: طبق قول مساعدی که در این زمینه داده شده از سال 94 این طرح در نیروگاه سهند به عنوان پایلوت نیروگاه گازسوز اجرا می‌شود.

نیروگاه سهند بناب از اول سال 94 گازسوز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید قاسمی عصر امروز در جلسه‌ای به مناسبت روز هوای پاک با بیان اینکه مشکل سوخت نیروگاه‌ها چالشی ملی است، اظهار داشت: در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور، تبریز از لحاظ تعداد روزهای پاک نسبت به دیگر ‌شهرها شرایط بهتری داشته و وضعیت هوای ناسالم ‌نسبت به سایر کلانشهرها کاهش یافته است.

72 درصد آلودی هوای تبریز ناشی از تردد 450 هزار خودرو است

 وی افزود: طبق آخرین مطالعه، علت 72 درصد از آلودگی هوای تبریز ناشی از تردد 450 هزار خودرو در این شهر است.

قاسمی با بیان اینکه از مجموع 3 هزار و 500 تاکسی نیز 100 دستگاه نوسازی شده است، گفت: وظیفه اتوبوسرانی و تاکسیرانی در بحث نوسازی ناوگان عمومی نیز بر کسی پوشیده نیست و طبق آخرین آمار 171 دستگاه اتوبوس بازسازی شده و پیگیر هستند تا پایان سال تعدادی دیگر هم نوسازی شود.
 آنالیز بنزین‌های تهران و اصفهان به تبریز واگذار شده است

مدیرکل ‌محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کیفیت بنزین مصرفی به طور مرتب توسط اداره محیط زیست استان کنترل می‌شود، اظهار داشت: حتی آنالیز بنزین‌های تهران و اصفهان را نیز به تبریز واگذار کردند.

قاسمی از مراکز معاینه فنی خودروها به عنوان یکی از تنگناهای حوزه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: سعی داریم به زودی با راه‌اندازی سیستم یکپارچه این مشکل را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اجرایی شدن کامل مصوبه هیئت وزیران شد و افزود: امیدواریم افزایش تولید بنزین یورو 4 تنها به تبریز ختم نشود و خودروهایی که از شهرهای اطراف هم می‌آیند از این بنزین استفاده کنند.

مدیرکل ‌محیط زیست آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ترافیک تبریز نیز اشاره کرد و گفت: مشکل تامین نیرو در پلیس راهور ظاهرا اصلی‌ترین عامل تاخیر اجرای این طرح است.

وی افزود: طبق قول مساعدی که از سوی پلیس راهور برای این تامین نیرو داده شده است، امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح باشیم.

قاسمی به احداث کمربند سبز در سه محدوده شهر تبریز هم به عنوان یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: جنگلکاری‌های حاشیه اتوبان شهید کسایی، احداث کمربند سبز در حاشیه کمربندی غربی و ایجاد فضای سبز در اطراف روستای کجاآباد نیز از عوامل موثر در این زمینه است.

تدوین سند تدبیر و توسعه محیط زیست آذربایجان‌شرقی

مدیرکل ‌محیط زیست آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند تدبیر و توسعه محیط زیست استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این سند دارای چهار هسته کلیدی اعم از دریاچه ارومیه، آلودگی هوا، مدیریت پساب و پسماند و مدیریت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به آمار واحدهای آلاینده در استان آذربایجان‌شرقی گفت: ما سیستم پایش مستمر و 24 ساعته صنایع را در دست اجرا داریم که بر این اساس تعداد واحدهای آلاینده استان کمتر از 100 واحد است.

انتهای پیام/60002/ش‌20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول