اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای وزارت نفت در گفت‌وگو با فارس:

رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت ایران در لندن 7 ماه به تعویق افتاد

رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای وزارت نفت گفت: بر اساس برنامه جدید زمان بندی قرار است کنفرانس بین المللی صنعت نفت ایران مهر ماه سال آینده به میزبانی لندن برگزار و از قراردادهای جدید صنعت نفت رونمایی خواهد شد.

رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت ایران در لندن 7 ماه به تعویق افتاد

سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تعویق برگزاری کنفرانس
بین‌المللی صنعت نفت ایران در لندن، گفت: با توجه به اینکه در این کنفرانس بین المللی صنایع نفت و گاز ایران اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند، برگزاری آن در اسفند ماه سال جاری به میزبانی لندن به تعویق افتاده است.

رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای وزارت نفت با اعلام اینکه بر اساس برنامه جدید زمان بندی قرار است، کنفرانس بین المللی صنعت نفت ایران مهر ماه (سپتامبر 2015 میلادی) به میزبانی لندن برگزار شود، تصریح کرد: در کنفرانس لندن از مدل و نسل جدید قراردادهای بیع متقابل ایران به منظور جذب سرمایه گذار در بخش پروژه های بالادستی صنعت نفت و گاز رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی ایران پیش تر گفته بود، در ماه آوریل طی کنفرانسی نفتی متن قراردادهای نفتی جدید ایران منتشر می‌شود.

برخی مقامات نفتی ایران عدم اقبال شرکت های نفتی غربی به بخش نفت و گاز این کشور را ناشی از قراردادهای بیع متقابل می‌داند و معتقد است این قراردادها جذابیتی برای شرکت‌های خارجی ندارد. این درحالی است که به عقیده کارشناسان تحریم های آمریکا و اروپا مهمترین مانع فعالیت شرکت‌های غربی در ایران است و تا تحریم ها حل نشود این شرکت‌ها رغبتی برای بازگشت به ایران نخواهند داشت.

حسینی از دریافت نظرات شرکت های خارجی برای تنظیم قراردادهای نفتی جدید خبر داده و گفته است: «ما تلاش می کنیم، یک فرمول برد برد برای هر دو طرف بیابیم.»

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول