اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه کازرون:

توهین به پیامبر اسلام(ص)، اعلام جنگ با مسلمانان است

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: توهین به پیامبر اسلام(ص)، اعلام جنگ با مسلمانان است.

توهین به پیامبر اسلام(ص)، اعلام جنگ با مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند ظهر امروز در نماز عبادی‌سیاسی جمعه این شهر در سخنانی به تبیین سیره و منش فردی و اجتماعی پیامبر اسلام پرداخت و اظهار داشت: توهین یک مجله فرانسوی به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) و در پی آن حمایت سران اروپایی به‌ویژه مقامات عالی‌رتبه فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی با آن از نظر مسلمانان نوعی اعلام جنگ با دنیای اسلام است.

وی، نسبت دادن حادثه تروریستی 11 سپتامبر از سوی دنیای استکبار به مسلمانان و حمایت همه‌جانبه از گروهک‌های تکفیری و داعش را مشکوک خواند و متذکر شد: تمام این اقدامات به‌منظور اسلام‌زدایی و بدنام کردن چهره اسلام و مسلمانان صورت می‌گیرد.

امام‌ جمعه کازرون متذکر شد: دنیای استکبار با مشاهده رشد اسلام در اروپا به‌ویژه میان تحصیل‌کرده‌های فرانسوی به بهانه آزادی بیان اجازه هتک حرمت به پیامبر اسلام را دادند تا یک مجله درحال ورشکست شدن بتواند تیراژ خود را بالا بکشد.

خرسند تصریح کرد: اگر دنیای استکبار راست می‌گوید که آزادی بیان دارد چرا اجازه نمی‌دهند کاریکاتور اعمال پلید رژیم صهیونیستی کشیده شود و یا علیه هولوکاست کسی مطلبی بنویسد و آن را به نقد بکشاند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ه) مبنی بر اینکه نباید از کنار توهین‌کنندگان به مقدسات به‌راحتی گذاشت افزود: امام (ره) با فتوای خود سلمان‌رشدی هتاک را بیچاره کرد و در حال حاضر ادامه زندگی پلید خود را با ترس‌ولرز می‌گذراند.

امام‌ جمعه کازرون از وزارت خارجه کشورمان خواست در روابط با کشورهای توهین‌کننده به‌ویژه فرانسه تجدیدنظر کند و نیز سفر وزیر این وزارت‌خانه در این مقطع حساس به فرانسه را غیرقابل ‌توجیه خواند.

خرسند بیان داشت: وزیر امور خارجه باید جوابگوی سفر خود به فرانسه در این مقطع زمانی حساس باشد و بابت این سفر عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: سفر وزیر خارجه کشورمان به فرانسه و پیاده‌روی با وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو را در مقطعی که از کاریکاتور حمایت می‌کنند با اصول سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارجی جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

امام‌ جمعه کازرون به حمله رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان حزب‌الله و سردار شهید جمهوری اسلامی و فرزند مجاهد اسلام عماد مغنیه را از دو منظر قابل‌تأمل عنوان کرد و ادامه داد: این قضیه حمایت همه‌جانبه رژیم پلید صهیونیستی از گروهای تکفیری و داعش را آشکار کرد و دیگر اینکه تاکنون یک گلوله از سوی گروه‌های تکفیری و داعش به‌سوی اسرائیل شلیک نشده است.

خرسند تصریح کرد: در آستانه سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که باید خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و جشن‌های مردمی آماده کنیم.

وی ایام دهه مبارک فجر را بهترین فرصت برای تبیین و بیان خاطرات دوران انقلاب برای نسل جوان عنوان کرد و افزود: امروزه عده‌ای با استفاده از فضای مجازی به دنبال خوب نشان دادن چهره‌ای توأم با اقتدار رژیم پلید پهلوی هستند که در این راستا باید چهره واقعی آن رژیم در مجالس به‌ویژه مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و تریبون‌های مختلف نشان داده شود.

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود هوای پاک را یک ضرورت بسیار مهم جامعه امروز خواند و بر کم کردن آلاینده‌ها و حفظ محیط‌زیست و توجه به امر درخت و درختکاری تأکید کرد.

خرسند از بی‌توجهی شورای شهر و شهرداری این شهر در ساخت‌وسازها و مهندسی معماری‌ها و نیز عدم توجه به فضای سبز به‌ویژه کاشت درخت در خیابان‌ها و کوچه‌ها انتقاد کرد و گفت: بارها این مهم را به شورای شهر و شهرداری گوشزد کرده‌ام اما تاکنون اقدامی حاصل نشده است.

وی در پایان از شهرداری خواست میدان‌های مرکزی شهر را اصلاح کند و به‌جای علم و نماد بر روی آن‌ها درخت بکارد.

به گزارش فارس، نمازگزاران شهر کازرون پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با مشت‌های گره‌کرده به راهپیمایی پرداختند و مجله هتاک فرانسوی را محکوم کردند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول