اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت:

اخلاق ‌در جامعه پزشکی جدی گرفته شود/دانشگاه‌ها‌ در ترویج طب ایرانی اسلامی همکاری کنند

معاون طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در ترویج طب ایرانی اسلامی همکاری کنند.

اخلاق ‌در جامعه پزشکی جدی گرفته شود/دانشگاه‌ها‌ در ترویج طب ایرانی اسلامی همکاری کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود خدادوست پیش از ظهر امروز در همایش طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: بحث اخلاق باید در جامعه پزشکی جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: قابلیت و توانمندی طب ایرانی حکمای پیش نیاز علم طب را می‌دانستند و در علم اسلامی سرآمد روزگار بودند و دنیا نیز در حال حاضر به این موضوع نیز فکر می‌کند و در حال حاضر در هارواد نیز دانشگاهی تاسیس شد که در آن با دعا درمان می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت در طب سنتی ادامه داد: احیاء طب ایرانی با حکیم‌پروری مد نظر قرار گیرد و با استفاده از داشته‌ها و میراث مکتوب از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و باوری که ما به طبیعت داریم در طب ایرانی مورد توجه قرار گیرد و در ترویج طب ایرانی از فرهنگ اسلامی نیز بهره بگیریم.

معاون وزیر بهداشت در طب سنتی ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد پزشکی در کشور وابسته به تجهیزات است، ادامه داد: وابستگی به تجهیزات به دلیل عدم آموزش مناسب در دانشگاه‌ها است.

وی بیان داشت: برای موفقیت در طب سنتی نیاز به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و ایمنی و اثربخشی طب سنتی نیز تامین شود و توجه به طب ایرانی خواست مردم است.

خدادوست در پایان گفت: ما وظیفه داریم به خواست مردم توجه کنیم و یک ایده‌ای که از کتاب قانون ارائه می‌شود در معتبرترین مجلات خارجی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/86004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول