اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استقبال بان ‌کی‌مون از ایجاد نیروی مشترک ۵ کشور آفریقایی جهت مقابله با بوکوحرام

دبیرکل سازمان ملل از تصمیم روز گذشته اتحادیه آفریقا برای ایجاد نیروی ۷۵۰۰ نفره نظامی از ۵ کشور آفریقایی به منظور مقابله با گروه تروریستی «بوکوحرام» استقبال کرد.

استقبال بان ‌کی‌مون از ایجاد نیروی مشترک ۵ کشور آفریقایی جهت مقابله با بوکوحرام

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم اتحادیه آفریقا برای تشکیل نیروی نظامی مشترک 5 کشور عضو برای مقابله با تروریست‌های بوکوحرام با استقبال دبیرکل سازمان ملل روبرو شد.

روز جمعه(دیروز) طرح ایجاد یک نیروی 7500 نفره نظامی شامل نیروهای 5 کشور عضو اتحادیه آفریقا به تصویب شورای صلح و امنیت این اتحادیه رسید. قرار است کارهای مربوط به دریافت مجوز مورد نظر از شورای امنیت سازمان ملل نیز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از تصمیم اتحادیه آفریقا و کشورهای منطقه‌ای برای ایجاد یک نیروی اقدام مشترک چند ملیتی علیه بوکوحرام استقبال می‌کنم. آنها(اعضای بوکوحرام) وحشی‌گری شدیدی مرتکب شده و باید با این تروریستها با همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برخورد و مواجهه شود».

در نشست روز گذشته در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و مقر اتحادیه آفریقا،‌ کشورهای کامرون، چاد، نیجر،‌نیجریه و بنین موافقت کردند نیروی مشترک برای مقابله با اقدامات گروه تروریستی بوکوحرام تشکیل دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول