اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

در رادیو گفت‌وگو مطرح شد/

سیف‌اللهی: قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست/صبحی: اگر مقاومت نبود هیچ مذاکره‌ای هم نبود

سلسله نشست‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره)، معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، دبیر حوزه احزاب و تشکل‌های خبرگزاری فارس و دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم در رادیو گفت‌وگو برگزار شد.

سیف‌اللهی: قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست/صبحی: اگر مقاومت نبود هیچ مذاکره‌ای هم نبود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سلسله نشست‌های سی و ششمین پیروزی انقلاب اسلامی (سه‌شنبه) شب با حضور حسین انواری عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا سیف‌اللهی معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، امین صبحی دبیر حوزه احزاب و تشکل‌های خبرگزاری فارس و عبدالله عبداللهی دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم در رادیو گفت‌وگو برگزار شد.

*انواری: کانون توطئه دشمن سه محور مردم، اسلام و رهبری است

حسین انواری در این نشست به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: عدم سازگاری با نظام سلطه ‌گری و استعمار از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی است که تاکنون در طول 36 سال گذشته از پیروزی خود این خصلت را در مرحله عمل اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: در نظام‌های استعماری که ادعای ابرقدرتی در جهان را دارند انسان‌ها را به سمت خود فرا می‌خوانند اما در انقلاب اسلامی امام همه انسان‌ها را به جایگاهی فرا می‌خوانند که با فطرت بشر سر و کار دارد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهادت طلبی و ایثارگری به دلیل حفظ کرامت انسان که توسط امام راحل مجدداً یادآوری شد، عنوان و تصریح کرد: امروز ما شاهد بیداری اسلامی در جای جای جهان هستیم چرا که آنان نیز همان نگاهی را که امام راحل بشر را به سوی آن فراخواندند را به یاد آورده‌اند.

انواری در ادامه اظهارات خود به علت دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران اشاره و دلیل این دشمنی‌ها را سه محور اسلام، مردم و رهبری دانست.

وی ادامه داد: دشمن شاید برای بروز دشمنی خود با ایران اسلامی بازی‌های متعددی را اجرا کرده است اما کانون و هدف مورد نظر آنان همان سه اصل اسلام، مردم و رهبری بوده است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: ما باید اتحاد مردم ایران را حفظ کنیم و نگذاریم واگرایی در بین آنان به وجود آید چرا که این مردم سرمایه و ثروت ملی هستند.

انواری همچنین به نقش مهم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد:امروز اگر در منطقه برخی انقلاب ‌ها علی‌رغم خون دادن‌ها و زحمت‌های بسیار توسط قدرت‌های جهانی مصادره می‌شود به دلیل خلا وجود رهبری در این انقلاب‌ها است.

*سیف‌اللهی:قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست

در ادامه این نشست، رضا سیف‌اللهی معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی نیز درباره رابطه انقلاب و استکبارستیزی اظهار داشت: اساساً تحلیل هر پدیده‌ای بستگی به مفروضات و شرایط دارد و بدون در نظر گرفتن این دو مقوله امکان تحلیل هیچ حادثه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در سال57 توسط امام(ره) و مردم اساساً در شرایطی متولد شد که ایران در همسایگی خود امپراطوری شوروی که قدرتمندترین ارتش زمینی جهان را داشت می‌دید و از سوی دیگر در درون خود نیز یک رژیم وابسته به غرب و آمریکا در رأس بود.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه شرایط حاکم بر دنیا با توجه به بلوک بندی‌های شرق و غرب حضور گفتمان سوم را با چالش‌های بسیاری رو به رو می‌کرد گفت: علی‌رغم همه چالش‌ها انقلاب اسلامی ایران به همت مردم و امام ملت توانست عرض اندام کند و فریاد بزند که ما تفکری هستیم که نه وابسطه به شرقیم نه غرب.

سیف‌اللهی افزود:مردم ایران در سال 57 بر مبنای یک ایدئولوژی ناشناخته انقلاب نکردند بلکه ایدئولوژی مردم ایران برای انقلابشان اسلام بود و بر حاکمیت اسلام در احکام حکومتی اصرار داشتند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول 36 سال از عمر خود در یک فضای خلاء و بدون هدف حرکت نکرده است، گفت: جمهوری اسلامی در طول این 36 سال از عمر خود هر روز شاهد یک توطئه بوده است دیروز 8 سال جنگ تحمیلی بود و امروز یک جنگ تمام عیار اقتصادی.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه غرب در حوزه اقتصاد و با پوشش هسته‌ای با ایران در حال جنگ است، تصریح کرد: باید دید استکبار امروز کجای انقلاب را هدف قرار گرفته است.

سیف‌اللهی اضافه کرد: استکبار مردم سالاری دینی را یک گفتمان غلط می‌داند و اعتقاد دارد که همه کشورها باید در اردوگاه لیبرالیسم و سرمایه‌داری تعریف شوند اما جمهوری اسلامی بر استقلال خود همواره تاکید داشته و دارد.

وی با پناه دادن ایالات متحده آمریکا در سال 57 به محمدرضا شاه اشاره و تاکید کرد: اگر ایالت متحده این اقدام را انجام نمی‌داد اپشاید هیچ‌گاه دانشجویان انقلابی سفارت آمریکا را تسخیر نمی‌کردند.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه سخنگویان آرایش جدید جهانی ایران و آمریکا هستند، گفت: مواضع این دو کشور در برخی جاها امکان دارد با هم برخورد داشته باشد اما باید این برخورد را مدیریت کرد همانگونه امروز که مدیریت هسته‌ای از دالان مذاکره در حال عبور است.

سیف‌اللهی با تاکید بر اینکه چهارچوب جمهوری اسلامی در مقوله مذاکرات هسته‌ای مشخص و روشن است، گفت: مذاکرات مطلق نیست ما هر آنچه داریم نمی‌توانیم بدهیم و غرب نیز در مقابل ما همین حالت را دارد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای نباید زورگویی از مست مقابل علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیازمند نیت خوانی نیست ما در مقوله بمب هسته‌ای فتوای مقام معظم رهبری را داریم.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در ادامه به شعارهای ایالت متحده آمریکا پس از فروپاشی شوروی اشاره و «نظم نوین جهانی»، »قدرت مطلق جهانی» و «خاورمیانه جدید» را از جمله این شعارها عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکا نتواسنته هیچ کدام از این شعارها را تحقق ببخشد.

سیف‌اللهی ادامه داد: اگر ایالت متحده توانسته پس از فروپاشی شوروی به یک ابرقدرت بی همتا در دنیا تبدیل شود پس از 1+5 به چه معناست؟ بنابراین به این آرایش قدرت آمریکا در کنار 5 کشور دیگر اروپایی دارای معنا است.

وی تاکید کرد:امروز غرب به خوبی می‌داند که در قالب همین گروه 1+5 نیز نمی‌تواند در مورد قدرت موشکی ایران مذاکره کند چرا که قدرت موشکی جمهوری ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به قدرت بازدارندگی موشکی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ایران در منطقه خاورمیانه از نظر موشکی حرف اول را می‌زند و جنگ 33روزه، 22روزه، و 50روزه در غزه نشان از شکست امریکا و خمپینانش در منطقه خاورمیانه است بنابراین ایالت متحده نتوانسته خاورمیانه جدید را نیز رقم بزند و از حالا نیز باید بداند که تغییر جهت در خاورمیانه به نفع آنان نخواهد بود.

*صبحی:  اگر مقاومت نبود هیچ مذاکره‌ای هم نبود

به گزارش فارس، امین صبحی دبیر حوزه احزاب خبرگزاری فارس نیز در این نشست خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی یکی از مواردی است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است که می‌توان به اعتراض و مخالفت حضرت امام به حق کاپیتولاسیون اشاره کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 سبب شد تغییرات در نظام و ساختار بین‌المللی ایجاد شود و آن متلاشی شدن بلوک شرق و غرب بود چرا که یک گفتمانی اعلام موجودیت کرد که مستقل از گفتمان غرب و شرق بود و به نوعی سبب احیای جنبش عدم تعهد شد.

این کارشناس سیاسی معتقد است که پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 سبب شد انحطاط و خمودگی‌هایی که استکبار جهانی و برخی کشورهای مرتجع منطقه در مورد اسلام صورت داده بودند شکست بخورد چرا که انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی را اساس و سرلوحه کار خود قرار داده بود.

صبحی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی الگوی خیزش مقاومت در جهان بوده است، گفت: ما امروز شاهد حرکات جهادی فرزندان روح‌الله در آنسوی مرز‌ها هستیم و همین روحیه استکبار ستیزی امروز سبب اضطراب رژیم منحوس صهیونیستی در کرانه باختری شده است.

وی ادامه داد: بنده در سفری که اخیراً به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی به برخی از کشورهای منطقه از جمله لبنان، سوریه و عراق داشتم به وضوح دیدم که روحیه ایثار و شهادت چگونه در بین آحاد ملت آنان موج می‌زند. این حس بیداری در میان مردم آن مرز و بوم‌ها همان اکسیر انقلاب اسلامی و پیام امام راحل بر روی انسان‌های آزادی خواه سراسر جهان است.

دبیر حوزه احزاب و تشکل‌های  خبرگزاری فارس تاکید کرد: ما امروز در حالی شاهد روحیه استکبارستیزی و شهادت طلبی در کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه و حتی یمن هستیم که برخی‌ها در داخل کشور توجه جدی به این مقوله‌ها ندارند و برای رسیدن به برخی اهداف خود حاضرند از همه این ارزش‌ها عدول کنند.

صبحی تاکید کرد: باید همه بدانند که اگر جانفشانی شهدا و تاکید بر حفظ اصول لاینفک جمهوری اسلامی نبود امروز غرب یه هیچ وجه با ما در پای میز مذاکره نمی‌نشست.

وی ادامه داد: امروز غرب در غالب مذاکرات به دنبال این است که همه داشته ایران اسلامی را از آن بگیرد و این مشخص است که ما زیر بار چنین خواسته نامشروعی نخواهیم رفت بنابراین تا کجا باید به آنان خدمات بدهیم؟

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهارات خود به طرح این پرسش پرداخت که ما امروز از گفتمان مقاومت، ضرورت این گفتمان و وحشت رژیم منحوس صهیونیستی و غرب سخن می‌گویم اما آیا قدم زدن آقای ظریف در ژنو با جان کری در راستای تقویت گفتمان مقاومت بود؟ چه می‌شود که برخی‌ها به نوعی از ارزش‌ها عدول می‌کنند؟

 *عبداللهی: امیدواریم دیپلمات‌ها از امنیت هویتی انقلاب دفاع کنند

بر پایه این خبر، عبدالله عبداللهی دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم نیز در این نشست به ارائه دیدگاه خود از انقلاب و استکبارستیزی پرداخت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای سه شاخه «دینی»، «ضد استبدادی» و «ضد استکباری» بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که دو ابر قدرت هژمونی یعنی شوروی و آمریکا بر جهان سایه انداخته بودند حال اینکه انقلاب اسلامی ددر ابتدا راه چگونه با این هژمونی مواجه و بعد از 37 سال در چه شرایطی قرار دارد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز ایران در شرایط متفاوتی از سال 57 قرار دارد چرا که انقلاب مردم ایران مبنایی استکبار ستیزی داشت و نظم جهانی نیز به کلی تغییر کرده است.

عبدالله به تعریفی از هژمون پرداخت و گفت: هژمون در تعابیر و علم سیاسی به قدرتی گفته می‌شود که بتواند در اعمال قدرت خود توجیه ارزشی داشته باشد که این مقوله نیازمند حاکم کردن فرهنگ‌ها است در حالی که جمهوری اسلامی در وهله اول سبب شکستن این هژمونی و در مراحل دوم نیز ابرقدتری آمریکا را زیر سوال برد.

وی با بیان اینکه باید امروز از انقلاب در بُعد حراست کنیم، تصریح کرد: امنیت از دو بُعد فیزیکی و هویت برخوردار است بنابراین ما به دلیل قدرت بازدارندگی موشکی تواسنته‌ایم امنیت فیزیکی ایران را حفظ کنیم اما امیدواریم دیپلمات‌های از هویت انقلاب اسلامی دفاع کنند.

به اعتقاد دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم اگر امنیت هویتی ایران مخدوش شود وجه تمدن سازی انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت و این گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول