اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

قیمت محصولات پتروشیمی ۳۰ درصد کاهش یافت/ محصولات نهایی بدون تغییر

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی قیمت محصولات پتروشیمی گفت: علی‌رغم کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخلی، تولیدکنندگان محصولات نهایی قیمت محصولات خود در بازار را کاهش نداده‌اند.

قیمت محصولات پتروشیمی ۳۰ درصد کاهش یافت/ محصولات نهایی بدون تغییر

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهارداشت: قیمت محصولات پتروشیمی در پی افت قیمت نفت کاهش پیدا کرده، اما کاهش قیمت در محصولات مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: قیمت محصولاتی که از خوراک مایع تولید می‌شوند به خصوص پلیمرها افت بیشتری داشته و به طور متوسط قیمت آنها بیش از 30 درصد در بازار داخلی کاهش یافته است.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد: قیمت محصولات پتروشیمی داخلی به گونه‌ای نیست که واردات محصولات پتروشیمی از عربستان یا دیگر کشورها به‌صرفه باشد مگر آنکه واردات با ارز اتاق مبادلات انجام شود.

وی اظهارداشت: درست است که قیمت نفت و به تبع آن قیمت محصولات پتروشیمی در جهان پایین آمده ، اما قیمت انرژی برای ما برخلاف تولیدکنندگان مشابه در جهان پایین نیامده است، قیمت گاز و برق و مازوت تغییر نکرده است در حالی که در دنیا به تبع کاهش قیمت نفت قیمت انرژی مصرفی کاهش یافته است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه تاثیر کاهش قیمت محصولات پتروشیمی بر قیمت محصولات نهایی از جمله خودرو اظهارداشت: در مورد خودرو به طور اخص نمی‌دانم اما به طور کلی علی‌رغم کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخلی، تولیدکنندگان محصولات نهایی قیمت محصولات خود در بازار را کاهش نداده‌اند.

به گزارش فارس، طیف گسترده‌ای از صنایع از خودروسازان گرفته تا صنایع پلاستیک و بسته‌بندی و تولید‌کنندگان مواد شوینده از محصولات پتروشیمی به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول