اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی همدان خبر داد

کاهش 16 درصدی صدور مجوز سقط درمانی در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: صدور مجوز سقط درمانی توسط پزشکی قانونی همدان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشته است.

کاهش 16 درصدی صدور مجوز سقط درمانی در همدان
علی‌احسان صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: 111 مجوز سقط درمانی در 10 ماهه سال جاری صادر شده در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته این تعداد 133 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت مجوز با توصیه پزشک بیمار به پزشکی قانونی برای سقط درمانی مراجعه می‌کنند، افزود: پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک مجوز لازم را در این زمینه صادر می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از صدور مجوز سقط درمانی در زمان وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یا ناهنجاری‌های جنینی همچون ناقص‌الخلقه بودن جنین خبر داد و گفت: این امر باید به تایید سه پزشک متخصص پزشکی قانونی برسد.

وی با تأکید بر اینکه تمام ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی‌شود، ابراز داشت: فقط ناهنجاری‌هایی که موجب ضرر برای مادر باشد و این موضوع مورد تأیید سه پزشک متخصص و معتمد قرار گیرد منجر به صدور سقط‌درمانی خواهد شد.

متقاضیان سقط درمانی به موقع به پزشکی قانونی مراجعه کنند

به گفته صالح درخواست دریافت مجوز سقط درمانی بدون نیاز به دستور مقام قضایی بررسی می‌شود و علت این امر در اهمیت زمان به منظور رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین است.

وی با بیان اینکه سن جنین باید کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد، افزود: اگر سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ وجه برای متقاضی مجوز سقط صادر نخواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان کرد: 158 مجوز سقط درمانی در سال 92 و همچنین 144 مجوز در سال 91 توسط پزشکی قانونی همدان صادر شده است.

انتهای پیام/3140/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول