اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت مساجد صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین همایش سراسری سپاه فجر در شیراز

رئیس مرکز علمی کاربردی دانشگاه امام حسین (ع) فارس گفت: برای نخستین بار همایش سراسری «سپاه فجر و عمق‌بخشی داخلی با محوریت مساجد» فردا بیست‌ونهم بهمن‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش سراسری سپاه فجر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار اسفندیار رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این همایش از استان‌های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و فارس هستند که با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از فراخوان، از مقاله‌هایی که به دبیرخانه همایش ارسال شد 30 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و پس از داوری پنج مقاله برتر انتخاب شد که به‌صورت کتاب چاپ می‌شود.

معاون دانش و پژوهش سپاه با اشاره به اینکه نقش جوانان و نوجوانان در مساجد کمرنگ شده است، افزود: مسجد تنها محل برگزاری فرایض دینی نیست و این مکان مقدس یکی از ابزارهای مقابله با جنگ نرم و شیطان است.

وی گفت: نقش روحانیت در اعتلای مساجد، تبیین منویات ولایت، بصیرت‌افزایی جامعه و نقش مساجد در اجرای مأموریت‌های بسیج و اهمیت آن از منظر مبانی و سیاسی مردم و احیای امر به معرف و نهی از منکر، از جمله محورهای این همایش است.

رئیس مرکز علمی کاربردی دانشگاه امام حسین (ع) استان فارس تصریح کرد: نقش مساجد در ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب‌خوانی، تبیین و تثبیت اهداف انقلاب اسلامی، و همچنین نقش امام جماعت مساجد در جذب جوانان و نوجوانان از دیگر محورهای این همایش است.

رضایی بیان داشت: نقش مساجد در تقویت و انسجام اجتماعی با محوریت بسیج، عوامل چالش‌زا در مساجد و تأثیر آن بر عمق‌بخشی داخلی، تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی و ارتقای ارزش‌های اخلاقی و سلامت روانی جامعه نیز دیگر محورهای نخستین همایش سپاه فجر و عمق‌بخشی داخلی با محوریت مساجد است.

وی با اشاره به اینکه معاونت دانشکده علمی پژوهشی در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهار سال از تاسیس آن به دنبال گسترش مرزهای دانایی در قالب حوزه‌های تولید علم است، افزود: کاربردی کردن همایش‌های علمی تأثیر قابل‌توجهی در رفع چالش‌های نظام جمهوری اسلامی، جامعه، مردم و سپاه داشته و افق روشنی را برای آینده انقلاب اسلامی ترسیم می‌کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی دانشگاه امام حسین (ع) استان فارس اضافه کرد: برگزاری اتاق فکر، انتقال تجارب 30 ساله سپاه پاسداران در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی و برگزاری سمینارهای علمی و تخصصی با کاربردهای علمی و تولیدی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه امام حسین (ع) استان فارس است.

انتهای پیام/2448/گ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول