اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی:

دو پل اصلی خلخال - کلور - درام تا سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: دو پل اصلی خلخال - کلور - درام تا سال آینده تکمیل می‌شود.

دو پل اصلی خلخال - کلور - درام تا سال آینده تکمیل می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز فیلی عصر امروز به اتفاق جلیل جعفری‌بنه خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس و عبدالهاشم حسن‌نیا معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از محور خلخال - کلور - دارم بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: تا سال آینده دو پل بزرگ و اصلی محور خلخال - کلور - درام تکمیل می‌شود.

مدیرکل نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این مسیر یک مسیر مناسب برای تردد بین استانی و مرکز کشور است، تصریح کرد: سعی می‌شود با حداقل امکاناتی که موجود است مسیر و پل‌های باقی‌مانده تکمیل و مسیر برای تردد مردم باز شود.

فیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز است که سرمایه‌گذاری‌هایی که از سوی دولت انجام شده تکمیل شود و وجود این پل‌های بزرگ و خاص از عمده کارهای پروژه است که تا حالا سه پل به مرحله تکمیل رسیده و دو دستگاه پل هم در دست ساخت است و اخیراً قرارداد با پیمانکار مجری طرح بسته شده و انتظار داریم تا شهریور ماه سال آینده این پل‌ها تکمیل شود.

وی در مورد باقی‌مانده مسیر خلخال - کلور - درام از طرف زنجان و عبور از جعفرآباد و گذر به شاهرود و ادامه مسیر نیز افزود: بقیه مسیر با کارشناسی تا سال آینده تامین اعتبار شده که در نهایت این جاده اصلی به شهر خلخال وصل می‌شود.

مدیرکل نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی، پیش‌نیاز اصلی این پل‌ها را برای تکمیل 4.5 میلیارد تومان عنوان کرد و از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل این پل‌ها در مسیر خلخال - کلور و درام خبر داد.

این مسئول در مورد جاده خلخال به اسالم نیز بیان کرد: ما به دنبال یک پیمانکار توانمند در این مسیر هستیم تا از مسیر حوزه استحفاظی خلخال از گردنه الماس تا شهر خلخال برای بهسازی اساسی مجوز مناقصه صادر کنیم.

فیلی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تا سال آینده محور خلخال به اسالم تا حوزه استحفاظی کاملا بهسازی و روکش آسفالت در حد قابل قبول می‌شود.

وی در مورد باقی‌مانده مسیر به طرف هشتجین و خلخال - شال و خلخال به سمت اردبیل تا سال 94 امیدواریم شاهد ارتقاء کیفی بهسازی محورها باشیم.

مدیرکل نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد: تا سال آینده تا فرا رسیدن فصل سرما جاده‌های خلخال و ورودی‌ها به این شهر مرمت و بهسازی اساسی می‌شود.

این مسئول در مورد جاده گردشگری خلخال به پونل نیز ادامه داد: با صحبت‌های انجام گرفته با مسئولان استانی قرار شد مشاور برای این مسیر انتخاب شود و این مسیر سه تا چهار کیلومتر نیاز به احداث گالری و بهمن‌گیر دارد که ما نیز از طریق مجموعه وزارت راه برای تامین اعتبار این بحث تلاش می‌کنیم و دوستان قول مساعد داده‌اند.

فیلی بیان کرد: این مسیر با مشخصات کیفیت بالا ساخته شده و فقط گیر ما در سه تا چهار کیلومتر ورودی به حوزه خلخال است که در نزدیکی گردنه قرار دارد که در زمان برنامه‌ریزی برای این مبحث فکر نشده و بحث کولاک را پیش‌بینی نکرده‌اند که عملا پنج تا شش ماه قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات افزود: با این اعتبارات گام به گام درست است که این پروژه زمان زیادی را برای تکمیل می‌برد و امسال برای این پروژه پنج میلیارد تومان در قانون بودجه 94 پیش‌بینی شده ولی قرار شده از محل‌های دیگر نیز به این پروژه اعتبار‌گذاری شود و تا سال آینده با پیش‌بینی منابع از محل‌های دیگر هشت تا 10 میلیارد تومان اعتبار دارد و با این پیش‌بینی سه تا چهار سال دیگر خلخال - کلور - درام به پایان می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سفر که عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز حضور داشت بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان خلخال تاکید شد.

کریم‌الله وثوقی مدیر‌کل راه و شهرسازی زنجان نیز در این سفر با اشاره به این موضوع که مسیر خلخال - کلور - درام در انتها از حوزه استحفاظی زنجان می‌گذرد، تصریح کرد: ما راه فرعی درام، پاوه رود تا روستای قشلاق خصاره را تا پایان تیرماه 94 تکمیل می‌کنیم تا انشاالله ارتباط شهرستان خلخال با استان زنجان از طریق محور خلخال - کلور - درام ایمن و مناسب شود.

انتهای پیام/62008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول