اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: آمریکا با کمک به خیانتکاران داخلی قصد سلطه بر ونزوئلا را دارد

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از خائنین داخلی این کشور به مردم کشورش هشدار داد که واشنگتن قصد دارد از طریق برپا کردن جنگ اقتصادی و کمک به این خیانتکاران مجددا بر کشور ما سلطه پیدا کند.

مادورو: آمریکا با کمک به خیانتکاران داخلی قصد سلطه بر ونزوئلا را دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته از طریق یک گفت‌وگوی تلفنی در برنامه تلویزیونی «اوخیا» که از شبکه (VTV) ونزوئلا پخش می‌شد خطاب به مردم کشور خود هشدار داد که نسبت به عملکرد برخی خائنین در کشور که قصد دارند سلطه آمریکا بر ونزوئلا را بار دیگر ایجاد کنند هوشیار باشند.

«مادورو» در ادامه تأکید کرد که امپریالیست آمریکا بدون شک به دنبال تسلط بر ونزوئلا بوده و برپا کردن جنگ اقتصادی و کمک به خیانتکاران کشور نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

وی در طول سخنانش در اشاره به سال‌های گذشته و تاریخ ونزوئلا خاطرنشان کرد که پس از هر خیانتی در یک کشور سلطه امپریالیستی، سلطه الیگارشی، خشکسالی و توهین به ملت به آن کشور روی می‌آورد و در زمان بروز این واقعه برای کشور ما تنها تمسک به اصالت انقلاب بولیواری و رهبر فقید آن «هوگو چاوز» است که می‌تواند شادی و رفاه را به کشور بازگردانده و کمک کند تا ونزوئلا مسیر خود را همانند گذشته طی کند.

جنگ اقتصادی

«مادورو» در بخشی از سخنانش در ارتباط با جنگ اقتصادی به وجود آمده در ماه‌های اخیر در کشور اعلام کرد: چند ماهی است که شرکت‌های خصوصی ما با جنگ و بحرانی اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که این نیز حربه‌ای از سوی آمریکا برای تسلط پیدا کردن بر روی ونزوئلاست.

«مادورو» در این مورد تأکید کرد: این مشکلات اقتصادی برطرف شده و تبدیل به مشتی آهنین بر روی کسانی خواهد شد که قصد دارند با کودتای اقتصادی بر مردم ونزوئلا آسیب رسانده و به آن‌ها ضرر وارد کنند.

حمایت کودتای ضددولتی ونزوئلا از سوی ایالات متحده آمریکا

رئیس جمهور ونزوئلا در طول صحبت‌هایش به کودتای این کشور در 12 فوریه گذشته اشاره کرده و اعلام کرد که اپوزیسیون ونزوئلا با کمک‌های واشنگتن توانست این اقدام ضد دولتی خود را تا مراحلی پیش برده و برنامه‌های آن را عملی کند.

وی در ادامه به بازداشت «آنتونیو لادزما» شهردار «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا نیز اشاره کرده که به جرم شرکت در این کودتا و توطئه علیه کشور هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

«مادورو» در روز پنج‌شنبه این خبر را داده بود که توطئه‌ای بین‌المللی علیه ونزوئلا در جهان در حال وقوع است که رسانه‌ها در آن حضور چشمگیری دارند، وی همچنین در این روز اعلام کرده بود که شواهدی در دست است که نشان‌دهنده شرکت کارکنان سفارت آمریکا در کودتا و اقدامات ضددولتی علیه این کشور آمریکای جنوبی می‌باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا در پایان سخنانش متذکر شد که شهرهایی چون «مادرید» پایتخت اسپانیا، «بوگوتا» پایتخت کلمبیا و «میامی» یکی از ایالات آمریکا مراکز اصلی توطئه چینی علیه دولت بولیواری ونزوئلا به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول