اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آمل خبر داد

کشف 5 لنگه در عتیقه یک میلیارد ریالی در آمل

فرمانده انتظامی آمل از کشف و ضبط پنج لنگه در عتقیقه متعلق به دوره قاجاریه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال توسط ماموران انتطامی این شهرستان خبر داد.

کشف 5 لنگه در عتیقه یک میلیارد ریالی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ولی‌الله گنجیان‌مقدم امشب در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط پنج لنگه در عتیقه متعلق به دوره قاجاریه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: آثار تاریخی، ابنیه قدیمی و فرهنگی در هر کشوری نشانگر و معرف تمدن و فرهنگ ملت‌هاست.

گنجیان‌مقدم با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود شهروندان آملی گزارش لازم در زمینه برخورد با قاچاقچیان اشیای عتیقه را از طریق تماس تلفنی با شماره تماس 110 به ماموران انتظامی گزارش دهند، اظهار کرد: بر اساس کسب خبری در مورد وجود پنج لنگه در مشبک ارسی مربوط به دوره قاجاریه در یکی از مناطق شهر و احتمال قاچاق آن، موارد در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 11 قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اعلام اینکه ماموران نیروی انتظامی با حضور در محل مورد نظر پس از بررسی صحت خبر و اطمینان از وجود اشیای عتیقه با هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند در‌های عتیقه را کشف و ضبط کنند، افزود: فردی متهم به قاچاق عتیقه و اشیای تاریخی در این بین شناسایی و دستگیر شد.

وی با تاکید بر اینکه با سیر مراحل قانونی متهم به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان اداره میرات فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آمل ارزش و بهای درهای مکشوفه بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال تخمین زده شد.

انتهای پیام/86012/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول