اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آمادگی مازندران برای استقبال از 2 هزار ورزشکار کارگر کشور / ورود تیم‌های لرستان و اصفهان

استان مازندران در آستانه برگزاری یکی از نخستین و بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی کشور با حضور 2 هزار ورزشکار زن و مرد است و امروز تیم‌های لرستان و اصفهان وارد مازندران شدند.

آمادگی مازندران برای استقبال از 2 هزار ورزشکار کارگر کشور / ورود تیم‌های لرستان و اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نخستین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارگری کشور به میزبانی مازندران، از هفتم اسفندماه سال‌جاری با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن شهید سیدرسول حسینی ساری کلید می‌خورد تا مهم‌ترین و نخستین رویداد ورزشی جامعه کارگری کشور با حضور یک‌هزار و 990 ورزشکار برتر رشته‌های مختلف ورزشی در 14 شهر مازندران آغاز شود.

در جلسه ظهر امروز درباره آخرین وضعیت موجود و آمادگی کمیته‌ها با حضور مسئول برگزاری این دوره از مسابقات، بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هماهنگی نخستین دوره المپیاد کارگری کشور، اظهار داشت: 14 شهرستان‌ دخیل در این المپیاد، فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دادند غیر از یکی دو شهرستان که در حال رفع نواقص فنی هستند، همه شهرستان‌ها آمادگی خود را برای میزبانی شایسته از شرکت کنندگان این رویداد مهم ورزشی اعلام کردند.

علی بابایی‌کارنامی با اشاره به ورود تیم‌های لرستان و اصفهان در قائمشهر، افزود: هفتم اسفندماه روز افتتاحیه است و امیدواریم کمیته‌های مربوطه تا فردا کارها را تکمیل کنند، کمیته رسانه نیز فعالیت خوبی دارد و تاکنون نیز اطلاع‌رسانی قابل قبولی را انجام داده است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور هیئت‌های ورزشی و کمیته‌های مربوطه این رقابت‌ها برگزار شد، گفت: تعداد صندلی‌های مکان افتتاحیه (سالن سیدرسول ساری) 2 هزار و 670 است که برنامه‌ریزی برای حضور افراد و شخصیت‌ها از سطح شهرستانی گرفته تا کشوری همچنین علاقه‌مندان ورزشی، انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران عنوان کرد: با توجه به تلاش کمیته‌ها و مسئولان شهرستانی و استانی امیدواریم شاهد برگزاری یک رویداد خوب ورزشی در استان باشیم، البته برخی شهرداری‌ها باید تلاش بیشتری داشته باشند زیرا آبروی استان در میان است.

بابایی‌کارنامی بیان داشت: برخی‌ها می‌خواهند به این مسابقات برچسب سیاسی بزنند و دنبال مسایل دیگری هستند اما ارزش این مسابقات فرهنگی، ورزشی و اجرایی است که با نگاه سلامت آحاد جامعه به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر برگزار می‌شود که مورد غفلت دولت‌ها بوده است.

این مسئول از اعلام آمادگی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان برای حضور در نخستین دوره المپیاد ورزشی کارگران خبر داد و گفت: نحوه حضور سایر شخصیت‌های کشوری، استانی، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و تشکل‌های مختلف از سوی کمیته نظارت نیز پیگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و مسئول ستاد برگزاری نخستین دوره المپیاد کارگری کشور نیز در این جلسه، اظهار داشت: حوزه اسکان و تردد به عهده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسایل مربوط به آماده‌سازی سالن و تیم‌ها به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان و هماهنگی‌های لازم در حوزه امنیتی نیز به عهده اداره‌کل امنیتی انتظامی استان مازندران است.

علیرضا یونسی‌رستمی با بیان اینکه تا عصر امروز، سه اداره‌کل مربوطه باید گزارش وضعیت خود را به ستاد مرکزی مسابقات اعلام کنند، افزود: حداکثر تا 48 ساعت مانده به برگزاری مسابقات نباید هیچ کمبودی داشته باشیم؛ همانند کاری که برای مسابقات جهانی کشتی جویبار انجام شد.

وی تاکید کرد: تا پایان فردا باید همه نقص‌های موجود صفر شوند و برای روز افتتاحیه آماده شویم، همچنین در بحث خبرنگاران نیز باید برخوردی در شأن و شایسته با آنها انجام شود.

رئیس ستاد برگزاری نخستین دوره المپیاد کارگران کشور با اشاره به اینکه استان مازندران در رشته‌های مختلف ورزشی حرفی برای گفتن دارد، گفت: از دل این استان چه در ورزش قهرمانی و پهلوانی و چه در علم و اخلاق و هنر، انسان‌های بزرگی برخاسته‌اند که مایه افتخار ما هستند.

یونسی‌رستمی ادامه داد: کنگره‌های مختلف، همایش‌های بزرگ، مسابقات کشتی در جویبار و بهشهر و ساری، جشنواره فیلم وارش و سمینارهای مختلف در بخش اقتصاد برگزار شد که میزبانی خوب مازندران را شاهد بودیم؛ در نخستین المپیاد کارگری کشور نیز که با حضور دو هزار ورزشکار زن و مرد برگزار می‌شود و آوردگاه بزرگ ورزش کشور است نیز می‌توانیم به بهترین شکل ممکن مسابقات و برنامه‌ها را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: از دل این مسابقات که در 24 رشته ورزشی و در 14 استان مازندران برگزار می‌شود، ورزشکاران نمونه‌ای به استان معرفی خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران درباره پخش مستقیم مسابقات از سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: استاندار مازندران نیز موافق چنین برنامه‌ای است و امیدواریم بتوانیم مراسم افتتاحیه را از شبکه سه یا ورزش سیما داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر حضور نیافتن سه تیم مازندرانی در این دوره از مسابقات اضافه کرد: همه تیم‌ها و 400 ورزشکار مازندرانی، طبق برنامه در مسابقه شرکت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد.

حبیب حسین‌زادگان ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری نخستین دوره المپیاد کارگری کشور در 14 شهرستان مازندران، اظهار داشت: البته در این میان، نگران برخی موازی‌کاری‌ها و دخالت‌هایی هستیم که در اجرای مسابقات صورت می‌گیرد.

وی از تعامل فرمانداران، شهرداران، کمیته‌های مختلف، رسانه‌ها و هیئت‌های ورزشی با ستاد مرکزی قدردانی کرد و گفت: برای رسیدن به خروجی مثبت مسابقه، نیازمند ادامه این همراهی‌ها هستیم تا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی تاریخ کشور به نحو شایسته‌ای انجام شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات نیز با اشاره به همکاری 20 خبرنگار و عکاس خبری زبده در استان مازندران برای پوشش این رقابت‌ها، عنوان کرد: نیازی به حضور خبرنگاران کشوری نیست؛ زیرا اخبار مسابقات، لحظه‌به‌لحظه توسط خبرنگاران استان روی خروجی‌ رسانه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

فرامرز درخشنده متذکر شد: کارت‌های شناسایی خبرنگاران و کاورهای مخصوص عکاسان خبری نیز در حال آماده شدن است که روز قبل از مسابقه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، نخستین دوره المپیاد ورزشی کارگران کشور، هشتم و نهم اسفندماه سال‌جاری در 14 شهرستان مازندران از نکا تا تنکابن برگزار می‌شود.

نفرات برتر رشته‌های مختلف ورزشی، خردادماه 94 به مسابقات کارگران جهان در ایتالیا اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/86001/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول