اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی سمیرم خبر داد

شناسایی 240 اثر تاریخی در شهرستان سمیرم

رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: 240 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که تعدادی از این آثار در لیست آثار ملی است.

شناسایی 240 اثر تاریخی در شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سجاد افشاری دوشنبه شب در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سمیرم به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و چشم‌انداز‌های فراوان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه جذب گردشگر است.
وی از شناسایی 240 اثر تاریخی در شهرستان سمیرم و ثبت برخی از این آثار در لیست آثار ملی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر در بحث شناسایی تپه‌های تاریخی اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.
رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم اضافه کرد: آخرین کاوش در نزدیکی روستای اسلام‌آباد و در یکی از تپه‌های باستانی این شهرستان به قدمت پنج هزار سال قبل از میلاد تخمین زده شده است.
وی ادامه داد:‌ نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم در سال 84 با تشکیل پایگاه حفاظتی در محل شهرداری سمیرم به منظور شناسایی و حفظ آثار تاریخی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 88 با دریافت اخذ مجوز نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در دیگر زمینه‌ها از جمله گردشگری، صنایع دستی و آماده کردن زیرساخت‌ها کار خود را ادامه داد.
افشاری به فعالیت‌های اداره نمایندگی میراث فرهنگی سمیرم در جهت جذب اعتبار و آماده کردن زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اعتبارات جذب شده در این زمینه دو میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استانی و تملک و دارایی بوده است.
وی تصریح کرد: ساخت پایگاه اطلاع‌رسانی و گردشگری روستای سیور، احداث ساختمان گردشگری و تکمیل کمپینگ گردشگری روستای خفر، ساخت پارک ورودی شهر سمیرم در کنار امامزاده سلطان ابراهیم، اهدای 10 ویترین موزه‌ای به شهرداری ونک برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی، کمک به شهرداری‌های کمه، ونک و حنا در جهت آماده کردن زیرساخت‌های گردشگری برخی از فعالیت‌های اداره میراث فرهنگی سمیرم است.
رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم با اشاره به فعالیت‌های نمایندگی در بخش مرمت بناهای تاریخی اضافه کرد: حمام کمال‌الملک با اعتبار 200 میلیون تومان با مرمت، تکمیل و تجهیز به موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تبدیل شده است.
وی جذب سرمایه‌گذار را در راستای رونق صنعت گردشگری مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: منطقه نمونه گردشگری دهکده هزارچشمه توسط شرکت الماس هشت بهشت در محدوده سد قره‌قاچ، طرح گردشگری در کنار سد شهید روستای پادنا توسط شرکت ممتاز، شهرداری ونک در چشمه‌ناز به عنوان بخش خصوصی، احداث کمپینگ‌های عشایری و گردشگری در منطقه وردشت و نیز روستاهای خفر و سیور از جمله فعالیت‌های این نمایندگی در جذب سرمایه‌گذار است.
انتهای پیام/63016/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول