اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی:

اجرای طرح خانه دولت در فرودگاه بین‌المللی بیرجند نیازمند اعتبارات استانی است

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: برای ساخت و اجرای طرح خانه دولت در فرودگاه بین‌المللی بیرجند با وجود در نظر گرفته شدن زمین و انجام طرح جامع آن نیاز به اعتبارات استانی است.

اجرای طرح خانه دولت در فرودگاه بین‌المللی بیرجند نیازمند اعتبارات استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی سلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار داشت: حوزه فعالیت فرودگاه‌های خراسان جنوبی شامل فرودگاه بین‌المللی بیرجند، فرودگاه طبس، باند فرودگاه فردوس و باندهای امداد و نجات در مناطق مختلف استان می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی بیرجند سومین فرودگاه کشور بوده که در سال 1312 ساخته شده است، تصریح کرد: این فرودگاه در آن زمان به سبب نیاز شرق کشور به امنیت و مسائل استراتژیکی ساخته شده است.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه فضای قدیمی فرودگاه بین‌المللی بیرجند مناسب نبود در سال 1380 طرح فرودگاه جدید داده شد و در سال 90 فضای جدید فرودگاه ساخته شد.

سلامی از اضافه شدن طرح ترمینال جدید به ترمینال کنونی در فرودگاه بیرجند خبر داد و یادآور شد: این ترمینال با عنوان ترمینال حجاج و ترمینال بین‌المللی ساخته می‌شود که اعتبارات برای ساخت این ترمینال در سال 94 و 95 گذاشته شده است.

وی به طرح پاپیون دولت یا خانه دولت در فرودگاه بین‌المللی بیرجند اشاره کرد و افزود: طرح جامع این موضوع انجام شده و همچنین زمین نیز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و در حال حاضر منتظر اعتبارات استانی برای ساخت آن هستیم.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی به خرید دستگاهی برای دید بهتر خلبان‌ها در شرایط بد آب و هوایی خبر داد و گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال خریداری شده و آماده نصب است.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر کلنگ ساخت مسجد فرودگاه بیرجند با همت و کمک خیران زده شده است، یادآور شد: همچنین ساخت جایگاه مربوط به یگان حفاظت فرودگاه بیرجند در مراحل پایانی کار است و به زودی به اتمام می‎رسد.

وی به جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی بیرجند اشاره کرد و افزود: این جاده تا نوروز تغییر می‌کند و مسیر آن از جاده کمربندی زاهدان می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افزایش تعداد پروازها شش ماه است که پیگیری انجام می‌شود، یادآور شد: با توجه به کمبود ناوگان هوایی کشور و پیگیرهای انجام شده این امکان وجود ندارد.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر 145 هواپیمای مسافربری در سطح کشور وجود دارد، گفت: نیاز کشور در این راستا 500 هواپیما است که این تعداد هواپیمای مسافربری موجود یک‌سوم نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت‎های هواپیمایی اولویت خود را استان‌های بزرگ قرار داده‌اند، اضافه کرد: برای فرودگاه بیرجند باید پروازهایی با ظرفیت کم ایجاد شود و در این راستا ما به دنبال پروازهای ایرتاکسی هستیم که با ظرفیت کم به جا به جایی مسافران بپردازیم.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: اگر برای راه‌اندازی پروازهای ایرتاکسی از خود استان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد بهتر است و ما آمادگی همکاری با این شرکت‌ها را داریم.

سلامی خاطرنشان کرد: ایجاد این سرمایه‌گذاری صنعتی بسیار خوب و با سود بالا است.

انتهای پیام/69027/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول