اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد

قرق کوه ممبل دیشموک تا 30 اردیبهشت سال آینده

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: کوه ممبل دیشموک تا 30 اردیبهشت 94 قرق است.

قرق کوه ممبل دیشموک تا 30 اردیبهشت سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، قدرت‌الله آویزش عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های منابع طبیعی دیشموک اظهار کرد: 120 هکتار از مراتع شهر دیشموک زیر کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه رفته است.

وی ادامه داد: در خصوص بحث تعادل دام و مرتع و با توجه به یکی از سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و به تبع آن منابع طبیعی معمولا هر ساله به جهت توسعه فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک اقدام به درختکاری است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه اضافه کرد: منابع طبیعی در عرصه‌هایی که به‌ صورت عریان، یا در سنوات گذشته بر اثر سیلاب و ورود بیش از حد دام و یا توسط افراد مخرب و تخریب‌کنندگان از بین رفته، در همین راستا طی چند ماه گذشته با هماهنگی که با نمایندگان مردم و شورای شهر دیشموک داشت، اقدام به کشت گیاهان دارویی در 120 هکتار در کوه ممبل شهر دیشموک کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کهگیلویه در سنوات گذشته یکی از شهرستان‌هایی بوده که در زمینه کشت گیاهان دارویی، اقدامات خوبی انجام داده این کار نیز از این دست اقدامات به شمار می‌رود. 

این مسئول متذکر شد: منابع طبیعی در بحث توسعه جنگل‌کاری در نوع بادام کوهی در شهرستان کهگیلویه دارای رتبه خوبی بوده است.

آویزش تشریح کرد: امیدواریم به صورت نمادین و الگو، این طرح را به صورت فرهنگ‌سازی و با تعامل مردم و همکاری مسئولان که یکی از اهداف مهم منابع طبیعی است، اجرا کنیم.

وی یادآور شد: رشد و شکوفایی، حفظ و حراست از منابع طبیعی، کشت آنغوزه در مراتع، از اهداف منابع طبیعی است که نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

این مسئول در پایان توضیح داد: منابع طبیعی مخالف دامداری نیست و در راستای خدمت‌رسانی به مردم و با تعامل آنها کوه ممیل شهر دیشموک را تا 30 اردیبهشت‌ماه 94 قرق کرده و اجازه چرای دام در این منطقه را نخواهند داشت.

انتهای پیام/82027/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول