اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه‌ غیرانتفاعی، باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت کند

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص واحدهای کوچک دانشگاهی گفت: واحدهای کوچک دانشگاهی از جمله برخی مراکز غیرانتفاعی، باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

دانشگاه‌ غیرانتفاعی، باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجتبی شریعتی‌نیاسر بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی معاونان آموزشی منطقه یک کشور اظهار داشت: سیاست کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفویض اختیارات به دانشگاه‌هاست و این تفویض‌ها، با توجه به جایگاه علمی، قدمت و میزان تجربه دانشگاه‌ها متفاوت است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که همه دانشگاه‌ها باید خودشان را به سطوح بین‌المللی شدن برسانند و در این زمینه، از تمام ایده‌ها و نظریه‌های مرتبط به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم و امکانات لازم را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم.

شریعتی‌نیاسر در خصوص واحدهای کوچک دانشگاهی نیز گفت: واحدهای کوچک دانشگاهی از جمله برخی مراکز غیرانتفاعی، باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

محمدتقی اعلمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد منطقه یک پرداخت و گفت: تشکیل چنین جلساتی، به همفکری بیشتر و تبادل تجارب کمک می‌کند و با ایجاد وحدت رویه، از تصمیمات متناقض پرهیز می‌شود.

دبیر شورای معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه یک کشور، در ادامه خواستار مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین شد و افزود: تعدادی از آیین‌نامه‌ها نیاز به بازبینی دارند از این رو پیشنهاد می‌شود در تدوین آیین‌نامه‌ها از نظرات، پیشنهادات و ایده‌های شورای مشورتی مناطق استفاده شود.

بر پایه همین گزارش، در ادامه این نشست، مسائلی مانند؛ اهداف کلی وزارت علوم برای 5 سال آینده، طولانی بودن مدت دوره کارشناسی، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه‌ها، تنظیم آزمون‌ها و سرفصل‌های جدید، لزوم نظارت جدید بر آموزش‌های دانشگاه‌ها، واگذاری کمیسیون موارد خاص استانی به دانشگاه‌ها، تطابق رشته‌های تازه‌تاسیس با نیازهای روز، ساعات حضور اعضای هیئت علمی در محل کار، واگذاری اختیارات بیشتر به شورای مناطق، تمام وقت بودن دانشجویان دکترا حین تحصیل، مشکلات پذیرش دانشجویان خارجی، مشکلات دانشجو و نظام وظیفه، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و بازنشستگی اساتید و حضور آنها در دانشگاه‌ها، مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌های منطقه یک شامل دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل بوده و دبیرخانه آن در دانشگاه تبریز مستقر است.

انتهای پیام/60002/گ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول