اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از انتشار خبر فارس صورت گرفت

کمک مسئولان به سارینا برای راه رفتن/ انجام یک مرحله عمل جراحی روی پای سارینا

«سارینا» دختر هفت ساله ساروی به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر توان راه رفتن را نداشت و هر روز راه رفتن برای این کودک به رویای دست‌نیافتنی‌تری تبدیل می‌شد اما پس از انتشار گزارش بیماری وی توسط خبرگزاری فارس مسئولان به کمک وی شتافتند.

کمک مسئولان به سارینا برای راه رفتن/ انجام یک مرحله عمل جراحی روی پای سارینا

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،«سارینا» دختر هفت ساله‌ای که به دلیل مشکلاتی که در عضلات پاهای وی ایجاد شده بود،همیشه باید روی زمین می‎نشست یا اینکه گام‌های ناتوان خود را برای راه رفتن با کمک مادر و پدرش بر می‌داشت.

مادری که به دلیل مشکلات وی کمرش خم شده بود، اما باز هم ایستادگی کرد تا فرزندش بایستد.

در نگاه اول سارینا خیلی بزرگ‌تر از هفت سال نشان می‌دهد، دختر چاق و تپلی که مادر باید به سختی او را جابه‌جا می‎کرد و پدر هم به دلیل ناتوانی دخترش در راه رفتن، برای تامین هزینه‌های درمانی وی کمتر در منزل می‌ماند تا با کارگری بتواند بخشی از هزینه‌های درمان وی را متقبل شود.

برای کمک به درمان فرزندش به بسیاری از اقوام و آشنایان مراجعه کرده بود، دیگر در مرحله ناامیدی بود که تصمیم گرفت مشکلاتش را به رسانه‌ها اطلاع دهد.

خبرگزاری فارس در دو مرحله مشکلات سارینا را به گوش مسئولان، مردم و خیران رساند، بسیاری از مردم خواستار کمک مالی به وی بودند و مدیران نیز در همان ساعات اولیه انتشار خبر اعلام آمادگی کردند؛ آمادگی جمعی برای راه رفتن دختری که دویدن در پارک و بازی کردن با هم‌کلاسی‌هاش برایش رویا شده بود.

سارینا هفت سال بود که با مشکل مفصل زانو مواجه بود، مشکلی که سبب شده بود او دیگر شاداب نباشد و شیطنت‌های کودکانه نداشته باشد.

بیشتر مواقع سرش پایین بود و چشمش به کودکان هم‌سن و سال خود که در حال دویدن بودند، از دنیای کودکی فاصله گرفت .....

احتمال فلج شدن و ناتوانی در راه رفتن تا آخر عمر پدر و مادر سارینا را در شرایط سخت قرار داده بود،این کودک در رویاها و خیال‌پردازی‌های خود روزی را تصور می‌کند که می‌تواند مانند کودکان هم‌سن و سال خود راه برود و به انجام کارهای روزمره خود بپردازد، آیا رویایش به واقعیت می‌پیوندد....

در حال حاضر با حمایت و کمک مسئولان جراحی روی پاهای سارینا انجام شده و بر اساس نظر پزشکان در ابتدا یک پای این کودک هفت ساله باید جراحی شود و در صورت کاهش وزن، عمل پای دیگر طی سه ماه آینده انجام می‌شود.

این کودک برای بهبودی باید تا سن 18 سالگی طی سه مرحله عمل جراحی روی پایش انجام شود او اکنون امید به بهبودی دارد.

مادر سارینا در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با تشکر از تمامی کسانی که سارینا را مورد حمایت قرار دادند، افزود: در حال حاضر یک پای سارینا جراحی شده است.

وی ادامه داد: در صورت پایین آمدن وزن سارینا،پای دیگرش نیز جراحی می‌شود و در حال حاضر رژیم غذایی برایش در نظر گرفته شده‌است تا وزنش کاهش یابد.

سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران که پس از انتشار خبر مشکلات سارینا توسط خبرگزاری فارس اعلام آمادگی رسمی نهاد مدیریتی خود را برای کمک به این دختر هفت ساله اعلام کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره حمایت بهزیستی از سارینا، گفت: چهار میلیون تومان برای انجام اقدامات اولیه شامل آزمایش‌ها و اقدامات پاراکلینیکی به حساب والدین کودک واریز شده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با موسسه زنجیره امید صورت گرفته تا تمامی هزینه‌های مربوط به درمان و جراحی این کودک پرداخت شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به دریافت معرفی‌نامه این کودک و انتقال برای عمل جراحی به بیمارستانی در تهران، اظهار کرد: پس از انجام عمل جراحی، اقدامات توان‌بخشی برای این کودک صورت می‌گیرد.

علی شادمان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز یکی از مدیرانی بود که در پی انتشار مشکلات سارینا، درباره حمایت از وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: مقرر شد سازمان مردم‌نهاد با عنوان موسسه زنجیره امید تمامی هزینه‌های درمانی این کودک هفت ساله ساروی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: این موسسه مسئولیت پرداخت هزینه‌های درمانی کودکان زیر هفت سال را بر عهده دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اعلام اینکه انجام اقدامات این چنینی می‌تواند برای سایر افراد جامعه الگو باشد، خاطرنشان کرد: دولت در بحث بهداشت و درمان به خوبی پای کار آمده و بسیاری از هزینه‌های درمانی بیماران را کاهش داده‌ است.

شادمان تصریح کرد: این‌گونه اقدامات و حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد مکمل اقدامات درمانی دولت می‌تواند، باشد.

وی گفت: باید تمام اهتمام ما بر این باشد که بیماران صعب‌العلاج، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی ام‌اس و سایر بیماران به‌جز تحمل درد و آلام بیماری دغدغه دیگری از جمله تامین هزینه‌های درمانی نداشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در پایان، خواستار ورود و همکاری تمامی خیران و افراد جامعه برای کمک به بیماران صعب‌العلاج شد.

=============

گزارش از: زهرا طاهری

============

انتهای پیام/86003/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول