اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید بم خبر داد

استقبال از شهید رضا زارعان در بم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بم گفت: مراسم استقبال از شهید تازه تفحص شده رضا زارعان‌ترک‌آبادی در ورودی شهرستان بم برگزار می‌شود.

استقبال از شهید رضا زارعان در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، احمد دانشی عصر امروز در جلسه شئون فرهنگی شهرستان بم اظهار داشت: مراسم وداع با این شهید عزیز امشب در مسجد امام علی(ع) بم انجام و مراسم تشییع جنازه و تدفین نیز صبح چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان نرماشیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم روز بزرگداشت شهدا نیز پنجشنبه 21 اسفند با قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی مزار شهدا در محل گلزار شهدای بم انجام می‌شود.

رضا اشک فرماندار بم نیز در این جلسه گفت: یکی از مسائلی که باید در این‌گونه جلسات مطرح شود حفظ شئون مراسم مذهبی و همچنین رعایت شئون اجتماعی است تا بتوانیم در سطح شهرستان تاثیراتی داشته باشیم.

وی افزود: ما پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستیم و باید آن کاری را انجام دهیم که مورد پسند پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) باشد.

فرماندار بم ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم، فرهنگ جوامع بیگانه و غربی جوانان و نسل جوان ما را تحت‌الشعاع قرار دهد، لذا می‌طلبد در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین مجامع عمومی مسائل فرهنگی توسط روحانیون مورد تاکید قرار گیرد.

اشک عنوان کرد: برگزاری مراسم دینی و مذهبی و همچنین یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی هستند که ما وظیفه داریم نسب به انجام آن اقدام کنیم.

امام جمعه بم نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ان‌شاء‌الله که ارادت ما نسبت به این خاندان روز‌به‌روز بیشتر شود و بتوانیم رهروی راستین این عزیزان باشیم.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی با بیان اینکه شیعیان واقعی در عزای پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) ایشان عزادار و در شادی آنها شاد هستند، افزود: مراسم عزاداری ایام فاطمیه در سطح شهرستان بم در حال انجام است و مردم ما همچون گذشته در عزای بزرگ بانوی جهان اسلام عزادار هستند.

امام جمعه بم ادامه داد: انتظار می‌رود همه مسئولان نیز همگام با مردم در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم مذهبی همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «خداوند راضی و خشنود می‌شود با رضایت فاطمه (س) و خشمگین می‌شود با خشم فاطمه (س)».

حجت‌الاسلام علی‌آبادی بیان داشت: با همدلی و همکاری مسئولان و هیئت‌‌های مذهبی مراسم خوبی در سطح شهرستان بم در حال برگزاری است و هدف از تشکیل این جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم مذهبی و جلوگیری از خرافات است.

وی گفت: باید برنامه‌های فرهنگی و مراسم مذهبی که در شهر برگزار می‌شود بررسی شود و در صورت وجود مشکل، اشکالات آنها را رفع کنیم.

علی‌آبادی خواستار همکاری مسئولان و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا (س) در فروردین ماه 94 شد و همچنین بر صدور مجوز هیئت‌های تازه تاسیس تاکید کرد.

انتهای پیام/80035/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول