اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

در آستانه روز درختکاری صورت گرفت

کاشت نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» در مدرسه دارالفنون

در آستانه روز درختکاری، نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» به عنوان نماد همکاری آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در بازسازی دارالفنون کاشته شد.

کاشت نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» در مدرسه دارالفنون

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در آستانه روز درختکاری دو نهال با نام­‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» به عنوان نماد همکاری و همدلی وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی در محوطه حیاط مرکزی مدرسه تاریخی دارالفنون توسط حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران کاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص پیام کاشت نهال‌های «دانش و آموزش» و «تاریخ و فرهنگ» در کنار یکدیگر ضمن اشاره به پیوند تاریخی آموزش با فرهنگ و تاریخ در ایران گفت: کاشت این نهال‌ها در کنار یکدیگر در محوطه مدرسه دارالفنون این معنا را دارد که درخت دانش ما در بستر فرهنگ می‌روید و تاریخ ما به آموزش و تربیت وابسته است.

وی افزود: پیام این مراسم این است که آموزش و پرورش ما ریشه تاریخی دارد و از آن سو فرهنگ و تاریخ ما بستر تربیت و آموزش را فراهم می‌کند.

خسروآبادی در این خصوص با بیان اینکه آن چیزی که به سرسبزی و طراوت نیاز دارد، افکار ماست که باید نو و بدیع باشد، گفت: انجام این مراسم نمادین و کاشت دو نهال در کنار یکدیگر می‌تواند موجب سرسبزی افکار و محیط به صورت توأمان شود که تبلور آن در درخت است و تبلور پیوند فرهنگ و آموزش در مدرسه است که از این حیث مدرسه دارالفنون به عنوان نمادی تاریخی و ممتاز تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول