اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

صالحی‌امیری پاسخ داد

آخرین وضعیت 200نیروی طرحی کتابخانه ملی و ساختمان ۳۰ تیر

رئیس کتابخانه ملی ایران درباره وضعیت ۲۰۰ نیروی بلاتکلیف در کتابخانه ملی ایران و تبدیل ساختمان ۳۰ تیر به موزه کتابت و روشن شدن وضعیت موزه چاپ توضیح داد.

آخرین وضعیت 200نیروی طرحی کتابخانه ملی و ساختمان ۳۰ تیر

خبرگزاری فارس، گروه کتاب و ادبیات؛ با توجه به سپری شدن روزهای پایانی سال به سراغ سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رفته و با وی درباره برخی از وعده‌هایی که در گذشته درباره روشن شدن وضعیت 200 کارمند بلاتکلیف در این کتابخانه و وضعیت ساختمان 30 تیر پرداختیم که در ذیل آن را می‌خوانید:

* هیچ نیروی بلاتکلیفی در کتابخانه ملی ایران وجود ندارد

آقای صالحی امیری درباره وضعیت کنونی 200 نیروی بلاتکلیف در کتابخانه ملی ایران سخن بگوئید؟

خوشبختانه اکنون که با شما صحبت می‌کنم، هیچ نیروی بلاتکلیف در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نداریم.در بدو ورود به کتابخانه ملی ایران مواجه بودیم با 200 نفر نیروهایی که به اصطلاح به آنها طرحی می‌گفتند، به همین منظور با همه آنها قرارداد بسته شد و همه آنها نیز بیمه شدند.
اکنون در سازمان اسناد  کتابخانه ملی ایران دو دسته نیروی داریم در وهله نخست نیروی رسمی که تکلیف همه آنها مشخص است و دیگری نیروی قراردادی که آنها هم شرایط‌‌شان مشخص است و هیچ ابهام درباره نیروی انسانی در این سازمان وجود ندارد و همه از امنیت کاری لازم برخوردار هستند.

* ساختمان 30 تیر کتابخانه ملی به موزه کتاب و کتابت تبدیل می‌شود

شما در گذشته وعده اتمام ساختمان 30 تیر را تا پایان سال جاری داده بودید، درباره وضعیت کنونی این ساختمان توضیح دهید؟

ما به صورت جدی مصمم هستیم که ساختمان 30 کتابخانه ملی ایران را هم برای موزه دائمی و هم برای نماد کتابخانه ملی، احیا کنیم. در این میان با وزیر آموزش عالی برای تخلیه یکی از موزه‌های علمی که به یکی از دانشگاه‌ها ارائه داده‌اند، مکاتبه کردیم به همین منظور در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهید بود که موزه کتاب و کتابت فعال خواهد شد.

ما بخشی از آثار نفیس را به این موزه خواهیم برد و در حقیقت اندوخته‌های قدیمی کتابخانه ملی ایران را در حوزه کتاب و کتابت را به ساختمان 30 تیر منتقل خواهیم کرد و در یک دعوت عمومی برای بازدید از نفایس این کشور دعوت به عمل خواهیم آورد.

* دایر بودن موزه چاپ در ساختمان 30 تیر کتابخانه ملی هنوز مشخص نیست

با موزه چاپ چه کار خواهید کرد؟

با دست‌اندرکاران برپایی موزه صنعت چاپ در حال مذاکره هستیم که یا این موزه در محل فعلی کتابخانه ملی ایران خواهد بود یا اینکه به محل گذشته آن یعنی کتابخانه مجلس شورای اسلامی باز خواهد گشت در حال حاضر فعلا وضعیت آن مشخص نیست.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول