اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ابوترابی در بازدید از کتابخانه ملی:

همه نهادها باید مکلف به ارائه اسنادشان به کتابخانه ملی شوند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل گروهی برای بررسی اسناد تأکید کرد و گفت: همه نهادها باید مکلف به ارائه اسنادشان به کتابخانه ملی ایران شوند.

همه نهادها باید مکلف به ارائه اسنادشان به کتابخانه ملی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سیصد و یکمین جلسه شورای اسناد ملی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، خطاب به مسئولان شورا، بیان داشت: انجام وظایف بنیادی برای شناخت امروز و فردای ایران بر عهده شما است و باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ این ذخایر به کار بگیرید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: به گمانم می‌توان با یک برنامه‌ریزی‌، اراده و بدون هزینه معنادار این نهاد را در جایگاه شایسته و وارسته قرار داد.

* همه نهادها باید مکلف به ارائه اسنادشان به کتابخانه ملی شوند

وی تصریح کرد: به طور کلی تمام نهادها باید مکلف شوند که تمامی اسناد خود را به این سازمان منتقل کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ همچنین می‌توان در صورت نیاز سازمان‌ها به این اسناد نمونه اصل آن را در اختیار سازمان مذکور و کپی‌های آن را در اختیار مجموعه ذی‌ربط قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ اسناد ملی بیان کرد: این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و باید در راستای حفظ اسناد تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خصوص مجازی‌سازی اسناد، عنوان کرد: از این طریق می‌توان اسناد را به صورت لحظه‌ای تحویل گرفت البته این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری‌هایی بوده که می‌تواند بسیاری از امور را تسهیل کند.

* لزوم تشکیل گروهی برای بررسی اسناد

به گفته وی، در راستای انتقال مجازی اسناد منابع مورد نیاز را می‌توان پیش‌بینی کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس، ادامه داد: باید گروه‌هایی وظیفه بررسی اسناد را بر عهده داشته باشند که این بخش کاملاً دشوار بوده و باید با حساسیت به آن پرداخت.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم لوح یادبودی به پاس تقدیر از حضور مؤثر اعضا در جلسات شورای اسناد ملی توسط حجت‌الاسلام ابوترابی و صالحی امیری به اعضای شورای اسناد ملی اهدا شد.

یاد آور می‌شود؛ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه از سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های مختلف این مجموعه علمی فرهنگی در حوزه کتاب و اسناد قرار گرفت.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول