اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پشتیبانی وزارت علوم خبر داد

اختصاص 500 میلیون دلار برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور

مدیرکل پشتیبانی وزارت علوم گفت: برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی 500 میلیون دلار اعتبار ارزی اختصاص یافت.

اختصاص 500 میلیون دلار برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جلال بختیاری پیش از ظهر امروز در کارگروه استانی شبکه شاعا مازندران اظهار کرد: ایجاد شبکه شاعا اتفاقی بسیار نوعی است که نیاز به حمایت در مازندران دارد.

وی تصریح کرد: برای توسعه شبکه شاعا در مرکز نیز حمایت می‌کنیم، یکسان کردن ظرفیت استان نیز موثر است و نیاز به حمایت ویژه دارد.

مدیرکل پشتیبانی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال‌جاری همه تعمیرات شبکه شاعا در کل کشور را پرداخت کردیم و تامین نیازهای مالی این شبکه را تامین کردیم.

وی بیان داشت: برای خرید تجهیزات حمایت می‌کنیم و نیازهای استان را تامین می‌کنیم و در سال بعد برنامه‌ریزی مناسبی کردیم و با وجود مشکلات بودجه‌ای تلاش 120 میلیارد تومان برای حمایت از شبکه شاعا مازندران پیش‌بینی شد و 500 میلیون دلار ارزی دیده شده است.

بختیاری با اعلام اینکه کشور و مسئولان به این نتیجه رسیدند که نیازها تجهیزات کشور را تامین کنند، افزود: برای تامین این اعتبار نیاز به تهیه شناسنامه است و اگر این شناسنامه تهیه شود همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی از امکانات استفاده بهینه نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه بودجه دانشگاه برای خرید تجهیزات به صورت ریز در اختیار دانشگاه قرار نمی‌گیرد، افزود: بسیاری از استان‌های که شبکه شاعا را تشکیل ندادند از اعتبارات وزارت علوم بهره‌گیری نمی‌کنند.

بختیاری در ارتباط با خرید تجهیزات در مراکز علمی، ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌ها در مسیر شاعا قرار نگرفتند، برای استفاده بهینه از این طرح نیاز است که قرار دادهای همکاری به صورت منسجم بسته شود و این موضوع نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وی با اعلام اینکه برای خرید دستگاه‌های گران‌قیمت در شبکه شاعا نیز مشکی برای تامین اعتبار وجود ندارد، افزود: با اجرای این طرح سرمایه‌ها و توانمندی شناسایی و نسبت به رفع مشکل به صورت دسته جمعی اقدام می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی وزارت علوم بیان داشت: با اجرای این طرح بسیاری از استانداران نیز در توسعه استان به مسائل پژوهشی توجه می‌کند و دانشگاه‌ها برای توسعه استان راه‌کار مناسب ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/86004/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول