اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

توسعه 200 هکتار جنگل در اردبیل/پایلوت کشت فندق ‌کشور را دنبال می‌کنیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌اردبیل از توسعه 200 هکتار جنگل در استان خبر داد و گفت: این امر در راستای توسعه منابع طبیعی و جنگل انجام شده است.

توسعه 200 هکتار جنگل در اردبیل/پایلوت کشت فندق ‌کشور را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله محسن‌زاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل اظهار کرد: امسال در استان اردبیل 375 هزار اصله انواع نهال تولید شده که بخشی از آن در بین مردم توزیع شده و بخشی دیگر در راستای طرح‌های تصویب شده کشت می‌شود.

وی از توزیع پنج هزار اصله نهال در بین مردم خبر داد و تصریح کرد: این امر در راستای توسعه و ترویج جنگل در استان اردبیل انجام می‌شود تا با در اختیار قرار دادن نهال‌ها به مردم و کاشت این درختان بتوانیم توسعه منابع طبیعی را شاهد باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بقیه تولیدات به صورت متمرکز و در قالب طرح‌هایی که در شهرستان‌های مختلف تصویب شده کشت می‌شود تا شاهد توسعه منابع طبیعی در استان باشیم.

محسن‌زاده مهمترین برنامه هفته درختکاری را توسعه و کشت نهال دانست و افزود:‌ تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مردمی سطح جنگل‌ها را در استان افزایش دهیم چراکه همگانی و عمومی کردن امر درختکاری می‌تواند نتایج و ثمرات مفیدی را به دنبال داشته باشد.

وی از توسعه 200 هکتار جنگل در استان خبر داد و بیان کرد: این امر در راستای توسعه منابع طبیعی و جنگل انجام شده چراکه سرانه جنگل در استان اردبیل نسبت به متوسط سرانه کشوری پایین بوده که این امر باید با استفاده از جنگل‌کاری و نهال‌کاری در سطح استان اردبیل توسعه یابد.

محسن‌زاده با اشاره به تولید 500 اصله نهال گلدانی برای نخستین بار در اردبیل اضافه کرد: تلاش و جدیت بر این است تا اردبیل به عنوان پایلوت کشت فندق در کشور انتخاب شود تا زمینه توسعه کشت این محصول را در استان اردبیل شاهد باشیم.

‌وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان اردبیل ادامه داد: در هفته منابع طبیعی برنامه‌هایی همچون ترویج کشت نهال و اجرای کمربندی سبز در اطراف شهرها و روستاها، افتتاح پروژه‌های جنگل‌کاری در شهر هیر، اجرای همایش صیانت از طبیعت، تجلیل از خانواده‌های جنگل‌بانان نمونه استان و دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62001/ش‌30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول