اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سازمان ملل وجود شکنجه سیستماتیک در مکزیک را محکوم کرد

گزارشگر سازمان ملل در مبارزه با شکنجه نسبت به وجود شکنجه‌های گسترده و سیستماتیک در مکزیک اعتراض کرده و تشدید روزانه آن را در این کشور محکوم کرد.

سازمان ملل وجود شکنجه سیستماتیک در مکزیک را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «خوآن مندز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مبارزه با شکنجه، مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی و اهانت‌آمیز روز گذشته نسبت به وجود شکنجه‌های گسترده و سیستماتیک در مکزیک اعتراض کرده و تشدید آن را در این کشور محکوم کرد.

«مندز» طی گزارشی در این خصوص اعلام کرد: شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در مکزیک همچنان در حال گسترش است؛ چرا که وجود قانون مصونیت از مجازات شکنجه‌گران در این کشور باعث انگیزه‌ای در تشدید این امر شده است.

به گفته وی اعتراض موجود علیه نیروهای پلیس و نیروهای مسلح مکزیک انجام گرفته است.

براساس گزارش «مندز» تدابیر امنیتی در مکزیک چه در مرحله شناسایی و جلوگیری از اعمال شکنجه و چه در مراحل بعدی که شامل انجام تحقیقات و بررسی شرایط در بروز احتمالی این‌گونه رفتارها می‌باشد بسیار ضعیف است.

وی همچنین در مورد کمبود معاینات پزشکی و فقدان پژوهش‌های لازم در رابطه با شکنجه‌های مذکور در این کشور نیز ابراز تأسف کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در طول سخنانش از دولت مکزیک درخواست کرد تا تحقیقات لازم در جهت شناسایی عاملان این جنایات و جلوگیری از ادامه این روند را شروع کرده و انتقام قربانیان و خانواده و وکلای آن‌ها را که تحت این بدرفتاری و شکنجه‌ها بوده‌اند را بگیرد.

از این رو وی خواستار اصلاح هرچه سریعتر قوانین موجود و متوقف شدن شکنجه‌ها و محاکمه عاملان این جنایات و همچنین استرداد نیروهای مسلح از حوزه کاری امنیت عمومی شد.

«مندز» درحالی که مسئله ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» در جنوب مکزیک را یادآور شد از دولت این کشور تقاضا کرد تا اصلاحات لازم در رابطه با از بین رفتن فساد و قاچاق و همچنین شرایط مورد نیاز برای حفاظت از حقوق و امنیت شهروندان خویش را فراهم کند.

گزارش «مندز» که از سفر گذشته‌اش در 21 آوریل تا 2 می سال گذشته به مکزیک انجام شده بود در جلسه‌ای در روز دوشنبه در مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر «ژنو» واقع در سوئیس ارائه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول