اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تحویل اسناد «اصلاحات ارضی» به آرشیو ملی پس از ۵۵ سال

اسناد اصلاحات ارضی در مناطق مختلف کشور پس از گذشت ۵۵ سال از امضای آن توسط «محمدرضا پهلوی» برای انجام کار فهرست‌نویسی و نگهداری به آرشیو ملی ایران ارائه شد.

تحویل اسناد «اصلاحات ارضی» به آرشیو ملی پس از ۵۵ سال

به گزارش خبرگزاری فارس، انتقال مرحله اول اسناد مرکز پژوهش و اسناد نهاد ریاست جمهوری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پایان یافت. این اقدام در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اداری و پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت اسناد سازمان یادشده، صورت گرفته است.

اسناد مذکور که اکثراً آسیب دیده و فاقد فهرست بود، بارگیری و تحویل مخازن اداره کل شناسایی و فراهم آوری اسناد ملی شده است، همچنین موضوعات این اسناد شامل «اسناد اصلاحات ارضی در مناطق مختلف کشور»، «اسناد وزارت دربار پهلوی دوم در دوره امیر اسدالله اعلم»، «اسناد کمیسیون اجتماعی وزارت دربار پهلوی دوم به ریاست محمد باهری»، «اسناد تعرفه‌های گمرکی در دوره‌های مختلف»، «اسناد استخدامی نخست وزیری و وزارت دربار پهلوی دوم» و گزارش‌های پژوهش‌های دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام خاتمی است.

 

بر اساس این گزارش، تحویل مابقی اسناد موجود در مرکز پژوهش و اسناد نهاد ریاست جمهوری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با توجه به توافق صورت گرفته در مراحل بعدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول