اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عامل توسعه خوشه محصولات کنجدی استان یزد:

اردکان پایتخت تولید محصولات کنجدی کشور است

عامل توسعه خوشه محصولات کنجدی استان یزد گفت: اردکان پایتخت تولید محصولات کنجدی در کشور به شمار می‌رود.

اردکان پایتخت تولید محصولات کنجدی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سید علیرضا طباطبایی صبح امروز در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان از جشنواره محصولات کنجدی استان یزد اظهار داشت: شهرستان اردکان با تولید روزانه 100 تا 150 تن انواع محصولات کنجدی به عنوان پایتخت تولید محصولات کنجدی در کشور شناخته می‌شود.

عامل توسعه خوشه محصولات کنجدی استان یزد، هدف از برگزاری جشنواره محصولات کنجدی استان را نمایش توانمندی تولیدکنندگان استان و شهرستان اردکان دانست و بیان کرد: آشنایی مردم به ویژه مسافران و گردشگران نوروزی با خوشه محصولات کنجدی و ارائه این محصولات به عنوان سوغات ویژه شهر اردکان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 120 واحد تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان فعال است، تصریح کرد: در این واحدهای صنفی محصولاتی شامل ارده، حلوا ارده، روغن ارده و کنجد و سایر محصولات جدید کنجدی نظیر ارده شکلاتی، ارده کاکائویی، کرم ارده و حلوای کنجدی تولید می‌شود.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه که در دانشگاه هنر و معماری شهرستان اردکان برپا شده است، 12 برند برتر تولید محصولات کنجدی استان یزد، محصولات خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه که با شعار «فرزندان سالم و باهوش با مصرف محصولات کنجدی» برپا شده است، محصولات متنوع کنجدی با بسته‌بندی‌های جدید به مهمانان نوروزی عرضه خواهد شد.

این نمایشگاه قرار است تا پنجم فروردین ماه در اردکان دایر باشد اما به گفته مسئولان در صورت استقبال مردم و گردشگران نوروزی، این نمایشگاه تا 15 فروردین دایر خواهد بود.

این جشنواره به همت خوشه محصولات کنجدی استان یزد و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دانشکده هنر و معماری اردکان دایر است.

اردکان در 60 کیلومتری شمال مرکز استان یزد قرار دارد و دروازه ورودی استان یزد از سمت شمال به شمار می‌رود و مسیر عبور بسیاری از گردشگران به مقصد منطقه شرق و جنوب کشور است.

انتهای پیام/2464/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول