اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

نقوی در گفت‌وگو با فارس:

خط قرمز حذف تحریم‌ها هم‌زمان با امضای توافق رعایت شود/ هیچگاه برای توسعه صنعت هسته‌ای از غرب اجازه نمی‌گیریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید خط قرمز حذف کلیه تحریم‌ها هم‌زمان با امضای توافق رعایت شود، گفت: زمان‌پذیری در لغو تحریم‌ها یا استفاده از اصطلاحاتی مانند تعلیق آن و یا لغو در مدت زمان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

خط قرمز حذف تحریم‌ها هم‌زمان با امضای توافق رعایت شود/ هیچگاه برای توسعه صنعت هسته‌ای از غرب اجازه نمی‌گیریم

محمدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره سخنان ابتدای سال مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد گفت: یکی از خطوط قرمزی که رهبری گرانقدر انقلاب از ابتدای مذاکرات مطرح و در حقیقت انتظاراتشان را از تیم مذاکره‌کننده بیان فرمودند که این خط قرمز باید به هر قیمتی رعایت شود، حذف کلیه تحریم‌ها همزمان با امضای توافق است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای، لغو تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه غرب علیه کشور و ملت ایران است و اگر چه تحریم‌ها هیچگاه خللی را در اراده ملت ایران ایجاد نکرده ولی توانسته مشکلاتی را برای کشورمان به وجود بیاورد لذا اگر هدف لغو تحریم‌های ایران به دست نیاید باید سؤال کرد که هدف از مذاکرات چه بوده است؟‌

نقوی حسینی تأکید کرد: ما هیچگاه از غرب برای فعالیت‌های هسته‌ای خود اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت و فقط با آنها برای لغو تحریم‌های علیه کشورمان گفت‌وگو کردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال خود در مشهد به صورت صریح، شفاف و روشن تأکید فرمودند که ما انتظار داریم که البته باید هم همینطور باشد و تیم مذاکراتی ایران هم این خط قرمز را رعایت کنند که همزمان با توافق، تحریم‌ها باید لغو شود، ضمن اینکه زمان پذیری در لغو تحریم‌ها یا استفاده از اصطلاحاتی مانند تعلیق کردن تحریم‌ها و یا لغو در مدت زمان برای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ رهبری معظم انقلاب با هوشمندی خاصی نکته‌ای را مطرح فرمودند که برگشت‌ناپذیری به صنعت هسته‌ای ایران موضوی قابل پذیرش از سوی تهران نیست زیرا ما در حال توافقی هستیم که ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را در چارچوب مقررات و در راستی‌آزمایی مشخص و شفاف برای توسعه آن داشته باشیم.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: توقف توسعه هسته‌ای کشورمان به هیچ وجه مورد قبول نیست لذا در توافق نهایی هم این موضوع را نخواهیم پذیرفت که البته این موضوع جزو تأکیدات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول