اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشروی انصارالله یمن به سمت جنوب/ منصور هادی از عربستان درخواست کمک کرد

جنبش انصارالله یمن پس از تسلط بر شهر «تعز» حال پیشروی خود به سوی استان لحج را آغاز کرده است.

پیشروی انصارالله یمن به سمت جنوب/ منصور هادی از عربستان درخواست کمک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از منابع خبری، جنبش انصارالله و نیروهای مردمی یمنی پس از آن‌که صبح روز گذشته (یکشنبه) توانستند شهر «تعز» سومین شهر بزرگ یمن را به تسلط خود در آورند، امروز به سمت استان «لحج» در شمال استان «عدن» محل حضور «عبد ربه منصور هادی» پیشروی خود را آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری به «عدن» خواستار دخالت نیروی سپر جزیره ارگان نظامی شورای همکاری خلیج فارس به سرکردگی عربستان در یمن شده است.

روز گذشته، حجم وسیعی از بالگردهای نظامی نیروی سپر جزیره در آسمان «عدن» به پرواز درآمدند تا امنیت هوایی کاخ ریاست‌جمهوری در این شهر را تأمین کنند.

منصور هادی همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت نیز خواسته تا آسمان یمن را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند تا حوثی‌ها نتوانند به «عدن» حمله کنند.

شورای امنیت نیز در بیانیه شب گذشته خود، با اعلام حمایت خود از «منصور هادی» بار دیگر تنها راه برون رفت از بحران در یمن را طرح موسوم به «ابتکار خلیجی» عنوان کرد. این طرح در سال 2011 از سوی عربستان و آمریکا برا دور زدن انقلاب پی ریزی شد و طی آن علی عبدالله صالح با مصونیت قضایی کنار رفت و معاون وی «منصور هادی» جای وی نشست و عملا هیچ یک از اهداف انقلاب محقق نشد.

شورای امنیت در بیانیه خود با انتقاد از جنبش انصارالله یمن، نسبت به افتادن این کشور در ورطه تروریسم نیز هشدار داد.

شب گذشته «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن، با انتقاد از مواضع عربستان و قطر، این دو کشور را تأمین کننده تمامی منابع مالی درگیری‌ها و مناقشات منطقه و همچنین یمن دانست و هشدار داد که تروریسم به نفع هیچ گروهی در یمن نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول