اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چهار روز گذشته صورت گرفت

ورود 2 میلیون خودرو از پایانه‌های زمینی به آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رشد 7 درصدی ورود خودرو به استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی چهار روز گذشته بیش از 2 میلیون خودرو از پایانه‌های زمینی وارد استان شده‌اند.

ورود 2 میلیون خودرو از پایانه‌های زمینی به آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از روز 28 اسفندماه 93 تا 2 فروردین ماه 94 بیش از 2 میلیون خودرو از پایانه‌های زمینی به استان آذربایجان‌شرقی وارد شده‌اند.

اسکان 58 هزار نفر در هتل‌ها

وی افزود: تا پایان شب دوم نوروز 94، پنجاه و هشت هزار و 580 نفر در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

حق‌پرست با اشاره به شروع مرحله سوم بازدید از مراکز اقامتی استان، خاطرنشان کرد: بیش از 500 مورد بازدید از آغاز مرحله سوم بازدیدها انجام شده که در مجموع منجر به 4 مورد تذکر و 15 مورد اخطار شده است و این روند تا پایان تعطیلات نوروز 94 ادامه خواهد داشت.

رشد 4 درصدی بازدید از موزه‌‌های آذربایجان‌شرقی

وی از رشد 4 درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از 28 اسفندماه تا دوم فروردین بیش از هشت هزار و 356 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان بازدید کرده‌اند و این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

گزارش فارس حاکی است، استان آذربایجان‌شرقی با بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت یکی از استان‌های پر جمعیت کشور است. این استان 5 هزار اثر تاریخی دارد که یک هزار و 700 اثر از آن‌ها به ثبت ملی رسیده است.

اماکن و ابنیه تاریخی منحصر به فرد، آب و هوای کوهستانی و جاذبه‌های طبیعی همچون دامنه‌های کوه سهند و جنگل‌های ارسباران و مناطق حفاظت شده آینالو از جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60002/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول