اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده خبر داد

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شهرستان خدابنده خبر داد.

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان خدابنده
حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز، طرح سوگواره یاس نبوی و طرح آرامش بهاری به صورت مشترک در امامزادگان خدابنده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا دیروز ادامه داشت، افزود: از امروز اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در شهرستان آغاز شده و تا ششم فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با تاکید بر اینکه طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جوار 10 بقعه متبرکه شهرستان خدابنده در حال اجرا است، اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی در قالب این طرح معنوی اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امسال ششمین سوگواره یاس نبوی در جوار بقاع متبرکه شهرستان خدابنده در حال اجرا است، تصریح کرد: مراسم قرائت و تبیین و تشریح گزیده‌ای از خطبه فدکیه و تجمع عزاداران حضرت زهرا (س)، برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان از جمله مراسم‌هایی است که در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرایی می‌شود.

محمدی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم ویژه شام غریبان با حضور سادات و ذریه حضرت زهرا (س) اضافه کرد: در مراسم روز شهادت این بانو نیز با حضور مردم، قاریان، مداحان و سخنرانان برجسته استان مراسم عزاداری در جوار بقعه قیدار نبی (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت به عنوان یکی از برنامه‌های بنیادین در قالب طرح سوگواره یاس نبوی خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی با موضوع ترویج سبک زندگی فاطمی فعالیت خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه امسال سه مورد خیمه معرفت در جوار امامزادگان شهرستان خدابنده دایر شده است، اضافه کرد: بر اساس سهمیه ابلاغی مقرر بود، دو خیمه در شهرستان دایر شود که با تلاش مسئولان ستاد اجرایی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، تعداد خیمه‌ها به سه مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت شهرستان خدابنده در جوار امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس و بقعه قیدار نبی (ع) دایر شده است، تصریح کرد: سومین خیمه نیز که به همت ستاد اجرایی شهرستان دایر شده است، در جوار امامزاده سید خلیفه شهر گرماب و کنار طویل‌ترین غار جهان که یکی از جاذبه‌های منحصربفرد و توریستی است، دایر شده است.

محمدی با اشاره به اینکه مدت زمان فعالیت این خیمه‌ها تا 15 فروردین ماه است، اضافه کرد: خیمه‌های معرفت، با هدف افزایش وقف‌های فاطمی و ترویج و تببین سبک زندگی ائمه معصومان (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) دایر شده است.

وی اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت زهرا (س)، توزیع اقلام فرهنگی در قالب کتابچه‌های پیام یاس نبوی، لوح فشرده سوگواره یاس نبوی و نرم افزار را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح سوگواره یاس نبوی عنوان کرد و گفت: همچنین در این راستا مراسم دسته عزاداری نیز با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول