اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

دریاچه زریوار و قرآن نگل بیشترین بازدید نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: دریاچه زریوار در شهرستان مریوان و قرآن نگل بیشترین بازدید گردشگران نوروزی در کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

دریاچه زریوار و قرآن نگل بیشترین بازدید نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند

رسول اشتودان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تا پایان روز سوم فروردین‌ماه جاری اسکان 145 هزار مسافر در استان کردستان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: این مسافران در 26 هتل، 26 مهمان‌پذیر، 203 خانه استیجاری، 22 کمپ گردشگری و 210 مکان آموزشی اسکان داده شده‌اند.

وی کاهش آمار مسافران نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را برودت هوا و بارش نزولات جوی و نیز اطلاع‌رسانی رسانه ملی در این زمینه عنوان و ابراز امیدواری کرد، نیمه دوم تعطیلات آمار گردشگران و مهمانان نوروزی ورودی به کردستان افزایش یابد.

اشتودان خاطرنشان کرد: بانه، مریوان و سنندج بیشترین آمار گردشگران ورودی به استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند و نیز دریاچه زریوار و قرآن تاریخی نگل دو اثر طبیعی و تاریخی کردستان است که در این ایام تعطیلات تاکنون بیشترین بازدید را داشته است.

وی تصریح کرد: زمینه‌های بازدید مهمانان نوروزی از آثار تاریخی و طبیعی استان فراهم شده است و آنها جدای از بازدید از آثار تاریخی، می‌توانند با صنایع دستی استان که در برخی مکان‌های گردشگرپذیر استان در قالب نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته، آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان همچنین به بازدید از اماکن عرضه خدمات و اصناف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز مراکز بین‌راهی توسط خود میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در صورتی که مراکز بین‌راهی خدمات مطلوبی را ارائه دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند اما در غیر اینصورت به آنان تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار منجر به پلمب واحد آنها خواهد شد.

به گفته اشتودان، امسال کمترین تذکر داشته‌ایم و هیچ واحدی پلمب نشده است چرا که قبل از تعطیلات امسال، 15 دوره آموزشی برای اصناف و مسئولان واحدهای بین راهی در خصوص نحوه ارائه خدمات، برخورد با مشتریان و مشتری‌مداری و وضعیت نظافت برگزار شده است.

انتهای پیام/79001/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول