اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

انتقاد صریح وزیر خارجه اسبق آمریکا از نتانیاهو

جیمز بیکر: برنامه هسته‌ای ایران گزینه نظامی ندارد/گام‌های دیپلماتیک اشتباه نتانیاهو به اوباما لطمه وارد کرده است

وزیر خارجه اسبق آمریکا در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در زمینه موضوع اعراب و فلسطین، بکارگیری گزینه نظامی از سوی تل‌آویو را علیه ایران مردود دانست.

جیمز بیکر: برنامه هسته‌ای ایران گزینه نظامی ندارد/گام‌های دیپلماتیک اشتباه نتانیاهو به اوباما لطمه وارد کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز بیکر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» پدر در مراسمی که به میزبانی لابی اسرائیلی موسوم به «جی استریت» برگزار شده بود از اقدام‌های نسنجیده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر  رژیم اسرائیل در قبال موضوع هسته‌ای ایران و فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه آمریکایی «پالتیکو» بیکر در سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در زمینه موضع اعراب و فلسطین گفت که مصلحت اندیشی‌های نابجا و گام‌های دیپلماتیک نتانیاهو به تلاش‌های دولت اوباما برای حل تنش بین اعراب و اسرائیل لطمه وارد کرده و با وجود لفاظی‌های نتانیاهو از گسترش شهرک‌نشینی‌ها کاسته نشده است.

بیکر با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران به انتقاد از نتانیاهو پرداخت و گفت: «راه حل برنامه‌های هسته‌ای ایران گزینه نظامی نیست. نتانیاهو مایل به توافقی است که در آن فرآیند غنی‌سازی نباشد، ولی در آن‌صورت توافقی صورت نمی‌گیرد.»

بیکر پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر اسرائیل را مانعی بر مسیر ایجاد کشوری مستقل فلسطین در کرانه باختری نامید و افزود: «عمیقا از عدم پیشرفت در زمینه صلح پایدار نامید شده‌ام.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا البته در جایی دیگر در زمینه تعهد واشنگتن به تل‌آویو  به صراحت گفت گفت: «هیچ کس در جهان در حال حاضر و آینده نباید به تعهد آمریکا به اسرائیل شک کند.»

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول