اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر مطرح کرد

فعالیت گروههای جهادی بوشهر تا 15 فروردین

مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر با بیان اینکه چهار گروه جهادی دانشجویی در استان بوشهر فعالیت دارند، گفت: در ایام نوروز دانشجویان از پنج تا 15 فروردین ماه در مناطق مختلف فعالیت دارند.

فعالیت گروههای جهادی بوشهر تا 15 فروردین

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا آبشیرینی عصر امروز در حاشیه نشست  با گروه‌های جهادی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: اردوهای جهادی دانشجویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار معمولا در ایام تابستان بوده اما چند سالی است که با برنامه‌ریزی‌هایی که آنها داشته‌اند و با پشتیبانی‌های مجموعه سپاه استان و بسیج دانشجویی این ظرفیت و فرصت هم فراهم شد تا در ایام نوروز نیز این اردوها برگزار شود.

آبشیرینی ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندی، دانشجویان به مناطق کم‌برخوردار و محروم رفته و عموما در مناطقی حضور پیدا می‌کنند که برخی از پروژه‌های نیمه‌ساخته را کامل کنند و یا احیانا در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی مردم و جوانان این مناطق را به مرحله خوبی برسانند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ریزی های حضور این گروه‌ها  دو ساله بوده، بیان کرد: این گروه‌ها با حضور خود در این مناطق با برنامه‌ریزی سعی می‌کنند مشکلات را شناسایی و رفع کرده و اگر نقاط ضعفی هم باشد آن را برطرف کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر با بیان اینکه چهار گروه جهادی دانشجویی در استان بوشهر فعالیت دارند، عنوان داشت: در ایام نوروز دانشجویان از پنج تا 15 فروردین ماه در مناطق مختلف فعالیت دارند.

آبشیرینی اضافه کرد: از این گروه‌های جهادی دو گروه از دانشکده علمی‌کاربردی  که فعالیت‌های آنها عمرانی، فرهنگی، علمی، مذهبی بوده و دو گروه هم از دانشگاه پیام‌نور بوشهر هستند که بیشتر فعالیت آنها در عرصه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت مالی فعالیت خیلی از گروه‌های جهادی متوقف شد، افزود: دانشجویان در ایام نوروز استقبال بسیار خوبی برای شرکت در این گروه‌های جهادی کردند اما متاسفانه به‌خاطر محدودیت مالی و پشتیبانی به این چهار گروه بسنده کرده فعالیت‌های باقی مانده آن گروه‌ها در تابستان انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان بوشهر با تاکید بر اینکه برای حضور دانشجویان هیچ اجباری در کار نبوده و همه آنها با توجه به علاقه‌مندی منطقه فعالیت خود را انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 دانشجو از بوشهر که 60 درصد آن خواهر و 40 درصد آن برادر هستند به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، عقیدتی، آموزشی و درمانی می‌پردازند.

آبشیرینی با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این گروه عموما توسط خواهران اجرا می‌شود، گفت: فعالیت‌های عمرانی در این روستا توسط برادران انجام می‌شود هر چند در فواصل مختلف، برنامه‌های فرهنگی نیز برای برادران روستای درنگ دارند.

وی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی روستای باده‌رود توسط دانشجویان پیام‌نور بوشهر انجام می‌شود، تصریح کرد: ساماندهی، شعارنویسی و  رنگ‌آمیزی مدرسه، زمین فوتبال و  حسینیه روستای درنگ توسط گروه جهادی دانشکده علمی کاربردی بوشهر در حال انجام است.

انتهای پیام/66009/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول