اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

استاد دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با فارس:

سفر هیأت‌های اروپایی به دمشق مقدمه مذاکره با نظام سوریه است

استاد دانشگاه دمشق ضمن اشاره به گسترش روند آشتی ملی در سوریه سفر هیأت‌های اروپایی به دمشق را مقدمه مذاکره غرب با نظام سوریه توصیف کرد.

سفر هیأت‌های اروپایی به دمشق مقدمه مذاکره با نظام سوریه است

«بسام ابوعبدالله»، تحلیلگر سیاسی سوریه و استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق سفر هیئت‌های اروپایی به دمشق را با هدف زمینه‌سازی برای مذاکره دانست و گفت:اولویت اروپایی‌ها در برهه کنونی همچون سابق سرنگونی نظام سوریه نیست، بلکه این گزینه دیگر ساقط شده است.

وی افزود: اروپایی‌ها شاهدند که تروریسم گسترش یافته و کشورها و پایتخت‌های آن را تهدید کرده است و حال اشتباه بزرگ خود نسبت به مداخله در سوریه و  فریفته شدن با دروغ پراکنی رسانه‌های غربی و عربی را درک می‌کنند.

تحلیلگر سیاسی سوریه گفت:اروپایی‌ها اکنون این واقعیت غیرمنتظره را فهمیده‌اند که گروه‌هایی را که از آنها در سوریه حمایت می‌کردند تنها باندهایی تکفیری و تروریستی مورد حمایت عربستان و قطر هستند.

ابوعبدالله افزود: بنابراین همه هیئت‌های اروپایی برای صرف اطلاع از حقایق به سوریه نیامدند، تاکنون هیئت‌های ترکی، فرانسوی و بلژیکی با مقامات سوری در دمشق دیدار کرده‌اند و اخبار جدید حاکی از سفر پیش‌بینی شده هیئت پارلمانی اروپا به دمشق در نیمه‎های ماه آتی میلادی است، سفر همه این هیئت‌ها برای آماده کردن افکار عمومی در مذاکره آتی با نظام سوریه است، همان گونه که جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز از احتمال مذاکره با بشار اسد سخن گفت.

استاد دانشگاه دمشق گفت:رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با شبکه «ای بی سی» گفت که سوریه مانعی برای مذاکره نمی‌بیند، به شرطی که حاکمیت سوریه نقض نشده و در امور داخلی این کشور دخالت نشود و به اعتقاد من این آغاز یک تحول است چرا که حقیقت اوضاع در سوریه، اروپایی‌ها را وادار به چرخش در مواضع خود کرده است.

وی افزود: گسترش تروریسم و قضیه بازگشت تروریست های اروپایی از سوریه به کشورشان موجب شده که دولت هایشان نیاز شدید به همکاری با نظام سوریه را احساس کنند.

ابوعبدالله در خصوص روند آشتی ملی سوریه گفت: این آشتی‌ها محصول کار سیاسی است که در مسکو ادامه خواهد داشت و آشتی‌ها اساسا برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه در هر نقطه‌ای از خاک این کشور است تا بدین شکل ارتش سوریه قوای خود را در جبهه های خطرناک‌تر بکار بندد، از جمله علیه داعش در شمال شرق سوریه، جبهه النصره در ادلب و در جنوب سوریه نیز جایی که اتاق‌های عملیات نظامی توسط اسرائیل و برخی کشورها فرماندهی می‌شود.

تحلیلگر سوری گفت:شکست مفتضحانه معارضان سیاسی خارج نشین و کاهش حمایت‌های کشورها از گروه‌های مسلح در سوریه روند آشتی ملی در سوریه را تقویت کرده است و این هدف راهبری و راهبرد اصلی نظام سوریه است.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول