اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز طبیعت

مردم ماهیان قرمز و سبزه عید را به شهرداری تحویل دهند

در آستانه روز طبیعت و در پاسداشت محیط سالم، شهرداری سرعین اقدام به جمع‌آوری ماهیان قرمز و سبزه‌های سفره‌های هفت‌سین می‌کند تا دورریز آنها به طبیعت لطمه‌ای نزند.

مردم ماهیان قرمز و سبزه عید را به شهرداری تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار سرعین پیش از ظهر امروز در جلسه خدمات شهری شهرداری سرعین در آستانه روز طبیعت اظهار کرد: تمهیدات لازم در زمینه جمع‌آوری ماهیان قرمز و سبزه‌های سفره هفت‌سین شهروندان در شهر سرعین به کار گرفته شده است.

رضا زنده‌دل افزود: با توجه به خطری که رهاسازی ماهیان قرمز برای منابع آبی داشته و با توجه به شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و نیز در خطر انقراض قرار گرفتن ماهیان بومی رودخانه‌ها، شهرداری سرعین تصمیم گرفت ماهیان قرمز سفره هفت‌سین را جمع‌آوری کند.

وی تصریح کرد: حوض پارک شادی سرعین برای این مسئله در نظر گرفته شده است تا از این طریق به زیبایی شهر نیز کمک شود و همچنین ماهیان قرمز نیز با رهاسازی در منابع طبیعی در معرض نابودی قرار نگیرند.

شهردار سرعین همچنین با اشاره به استفاده‌های مفیدی که از سبزه‌های سفره هفت‌سین در تبدیل به کود یا با استفاده در دامداری‌ها می‌تواند صورت گیرد، بیان کرد: رهاسازی سبزه‌های سفره هفت‌سین هر سال موجب انباشت آنها در طبیعت می‌شود که بدین طریق می‌تواند از این مسئله جلوگیری کرده و از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.

زنده‌دل گفت: ماموران شهرداری سرعین در روز طبیعت در محل پارک شادی این شهر سبزه‌های سفره هفت‌سین شهروندان را نیز جمع‌آوری خواهند کرد.

این مسئول افزود: آگاهی‌بخشی محیط زیستی در سرعین به این دلیل حائز اهمیت است که این شهر با توجه به توانمندی‌های گردشگری خود می‌تواند از بعد فرهنگ‌سازی در بعد ملی تاثیرگذار باشد.

شهردار سرعین در پایان سخنان خود از همه همشهریان و مسافرانی که در روز طبیعت در سرعین حضور خواهند داشت خواست با توجه به حضور انبوه مردم در طبیعت در روز 13 نوروز اقدامات لازم در خصوص حفظ محیط زیست از سوی آنها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/62003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول