اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

تشییع روز سه‌شنبه

«علی آهی» دار فانی را وداع گفت

علی آهی پیرغلام اهل بیت(ع) و رئیس هیئت مدیره خانه مداحان،‌ ساعتی پیش دار فانی را واع گفت.

«علی آهی» دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، علی آهی از پیرغلامان اهل بیت(ع) و رئیس هیئت‌مدیره خانه مداحان که از دو روز پیش در بخش مراقبت‌‌های ویژه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران بستری شد، عصر امروز در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل عفونت شدید خونی در کما بود.

مراسم تشییع پیکر این پیرغلام اهل‌بیت روز سه‌شنبه ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد امیرالمؤمنین (مسجد آهی) واقع در تقاطع اتوبان امام علی(ع) و خیابان کرمان به سمت بهشت زهرا(س) برگزار می شود و آن مرحوم در قطعه «روضة الحسین» که ویژه ذاکران است، خاکسپاری می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ علی آهی در تهران به دنیا آمد و پس از پایان رساندن دوره ابتدایی، وارد بازار کار شد و در کنار آن به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

او پیش از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای جمعیت فدائیان اسلام  فعالیت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب، علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در کمیته انقلاب اسلامی تا سطح فرماندهی استان طبق موازین شرعی خدمات شایانی ارائه کرد.

آهی در طول تلاش های مذهبی و علمی خویش مؤسس محافل، مساجد و حسینیه‌های متعددی بوده که از آن جمله تشکیل بنیاد دعبل خزاعی، تأسیس چند باب کتابخانه و  مسجد در تهران و آبعلی و تأسیس صندوق قرض الحسنه الغدیر آبعلی است.

دیوان آهی (دو جلد)، دیوان آئینه نور (دو جلد)، فرهنگ اصلاحات قافیه (یک جلد)، توصیف صنایع شعر کهن فارسی و پیرایش آن با کلک بدیع، فلسفه قیام امام حسین(ع) از دیدگاه عقل، شعر و شاعری از نظرگاه قرآن و عترت و سنت در هفت بخش، درس‌هایی از علم کلام «نگرشی تحلیلی درباره تصوف و تاثیرات آن در ادبیات آئینی» و «تنور الافکار؛ روشنی افکار جهت شعر و شاعری و مداحی اهل بیت(ع)» ( یک جلد) و چندین اثر دیگر از جمله تألیفات این پیرغلام حسینی کشورمان است.

خبرگزاری فارس ضایعه درگذشت این پیرغلام اهل بیت(ع) را به جامعه مداحی کشور و عموم مردم تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول