اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی:

زندگی حضرت فاطمه(س) باید الگوی بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) باید الگوی بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد.

زندگی حضرت فاطمه(س) باید الگوی بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در خطبه نخست اظهار داشت: شیعیان زمان غیبت که قائل به امامت امام زمان(عج) غایب هستند و منتظر ظهورش هستند بهترین شیعیان و اصحاب در تمام زمان‌ها هستند زیرا اهل بیت را ندیده قبول دارند و پیروی می‌کنند.

وی افزود: هنر بندگی هم همین است که به امور غیبی ایمان داشته باشیم زیرا یکی از صفات مهم اهل تقوی ایمان به غیب است چراکه لازم نیست همه چیز را ببینیم تا ایمان بیاوریم.

افراز با بیان اینکه مومن و متقی آن کسی است که جهنم و بهشت را قبول و ایمان داشته باشد، بیان کرد: بهشت و نعمت‌هایش، جهنم و نقمت‌هایش نیز همین‌گونه است دو تعریف و تشریح از دو جایگاه است، که یکی منطبق با میل انسان به رشد، کمال، سعادت، رفاه، فلاح و رستگاری است و دیگری نفرت انسان از سقوط، تاریکی، درد، رنج و عذاب است.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی تصریح کرد: بهشت امید هر عبادت‌کننده‌ای است که چشمانش از ترس خدا اشک‌آلود می‌شود و آرزوی هر جـهادکننده‌ای که خود را به خدا فروخت.

افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی به میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: زندگی حضرت فاطمه (س) الگویی بی‌بدیل برای آحاد جامعه است.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی تاکید کرد: سالروز میلاد بانوی نمونه اسلام بهترین فرصت برای ترویج معارف اسلامی و سیره و روش زندگی حضرت زهرا(ص) و فرهنگ فاطمی در جامعه است.

افراز با بیان اینکه نسل پیامبر با وجود زهرای بتول تا روز قیامت می‌ماند، اذعان داشت: با فداکاری‌های حضرت زهرا و فرزندانش یاد و نام پیامبر و دین پیامبر هم ثابت می‌ماند.

انتهای پیام/82021/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول