اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌کرد 1.5 میلیارد تومان اعتبار صورت گرفت

تکمیل ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بیرجند

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی بیرجند با هزینه‌کرد 1.5 میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است.

تکمیل ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بیرجند

هادی سلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی بیرجند در نوبت دریافت گواهینامه فرودگاهی یکی از اقداماتی بوده که در سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مطالعه طرح ترمینال پروازهای بین‌المللی به ویژه برای پروازهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات به مساحت 5 هزار متر به تصویب شرکت فرودگاه‌ها رسیده است، تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته طرح مسجد فرودگاه بین‌المللی بیرجند به مساحت یک‌هزار متر که با همت خیران ساخته می‌شود، مصوب شده است.

نصب دستگاه VOR در فرودگاه بین‌المللی بیرجند

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی از نصب دستگاه VOR(زاویه‌دهنده پروازی) در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خبر داد و افزود: این دستگاه برای تردد ایمن پروازها در شرایط آب و هوایی نامناسب نصب شده است.

سلامی یادآور شد: مطالعه سردرب فرودگاه بیرجند از مسیر جاده کمربندی زاهدان و نصب چراغ‌های PAPI‌ برای دید بهتر خلبان‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته در فرودگاه بین‌المللی بیرجند در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه بیرجند تکمیل شده است، اضافه کرد: برای تکمیل این ساختمان اعتباری بالغ‌ بر 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

جابه‌جایی بیش‌از 6 هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در ایام نوروز

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی به اجرای طرح گازرسانی به فرودگاه بین‌المللی بیرجند اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح حدود 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

سلامی با بیان اینکه از آغاز مسافرت‌های نوروزی از تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه جاری تعداد آمار ورودی پروازهای داخلی به فرودگاه بین‌المللی بیرجند 27 مورد و پروازهای بین‌المللی هفت مورد بوده است، گفت: همچنین در این مدت تعداد خروجی پروازهای داخلی 28 مورد و پروازهای بین‌المللی شش مورد بوده است.

وی از جابه‌جایی 6 هزار و 352 مسافر در ایام تعطیلات نوروز در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد 4 هزار و 381 مسافر از پروازهای داخلی و یک‌هزار و 971 مسافر در پروازهای بین‌المللی جابه‌جا شده‌اند.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سفرهای نوروزی امسال 79 هزار و 990 کیلوگرم کالا از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی بیرجند حمل شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 52 هزار و 94 کیلوگرم از طریق پروازهای داخلی و 27 هزار و 896 کیلوگرم از طریق پروازهای بین المللی جابه‌جا شده است.

انتهای پیام/6902/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول