اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امیدواری سازمان ملل به امضا پیمان منع آزمایش‌های اتمی در اسرائیل

رژیم صهیونیستی، دارنده بیش از 200 کلاهک اتمی، این هفته میزبان «کنفرانس پیمان منع آزمایش‌های اتمی» است. مدیر اجرایی این کنفرانس بر این باور است، اسرائیل در نهایت این پیمان را تصویب می‌کند.

امیدواری سازمان ملل به امضا پیمان منع آزمایش‌های اتمی در اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لاسینا زربو» مدیر اجرایی «کنفرانس پیمان منع آزمایش‌های اتمی» بر این باور است که رژیم صهیونیستی در نهایت پیمان «منع آزمایش‌های اتمی» را امضا خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، رژیم صهیونیستی که خود یکی از دارندگان زرادخانه‌های اتمی است، هفته جاری میزبان کنفرانس بین‌المللی «منع آزمایشهای اتمی» خواهد بود که نمایندگان 100 کشور از جمله کشورهای عرب و مسلمانی که با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارند، در آن حضور خواهند یافت.

لاسینا زربو مدیر اجرایی سازمان پیمان منع آزمایش اتمی سرپرست هیئت بین‌المللی است که قرار است از اراضی اشغالی دیدن کند. او قرار است با «یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی و «شائول هورو» مدیرکل کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی و سایر مقامات اسرائیلی دیدار کند.

سازمان پیمان منع آزمایش‌های اتمی نهادی بین‌المللی است که مسئول نظارت بر آزمایش‌های اتمی است که این پیمان بین‌المللی در تلاش است مانع آن شود.

اهداف دیدار زربو از اراضی اشغالی فلسطین

بر اساس این گزارش، هدف دیدار «زربو» از اراضی اشغالی دو مسئله است؛ یکی حضور در گردهمایی بین‌المللی برای ارزیابی و درس گرفتن از مانور زمینی است که نوامبر 2014 در اردن برگزار شد. مقامات اسرائیلی نیز در آن مانور حضور یافته بودند؛ مانوری که در آن آمادگی تجهیزات مورد استفاده «سازمان پیمان منع آزمایش اتمی» برای نظارت بر آزمایش‌های اتمی مورد آزمایش قرار گرفت. دوم نیز متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به تصویب پیمان منع آزمایش هسته‌ای.

او در این رابطه در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت: «امیدهای زیادی برای دیدارم و برگزاری این نشست دارم. امیدوارم اثبات کنم که پیمان منع آزمایش‌های اتمی چارچوب مستدلی است برای تقویت همکاری امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی. همچنین قصد دارم با «آویگدور لیبرمن»‌ وزیر خارجه اسرائیل تصویب این پیمان را بحث کنم».

زربو در پاسخ به این پرسش که چه چیزی باعث شد این بار فکر کنید اسرائیل این پیمان را تصویب خواهد کرد، گفت: «برداشت من از مباحثی که در دیدار مارس 2014 صورت گرفت، این بود که تصویب این پیمان از سوی اسرائیل، موضوع «اما و اگر» نیست بلکه بحث «چه زمانی» است. هر چند انتظار ندارم این پیمان امشب امضا شود اما معتقدم این اتفاق می‌افتد. همراه با کشورهای عضو، تلاش خواهیم کرد تا اطمینان لازم را برای اسرائیل به وجود آوریم تا این پیمان را امضا کند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول