اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد

آغاز عملیات احداث ساختمان خانه دولت در فرودگاه بیرجند

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده تا دو ماه آینده عملیات احداث ساختمان خانه دولت در محل فرودگاه بین‌المللی بیرجند آغاز می‌شود.

آغاز عملیات احداث ساختمان خانه دولت در فرودگاه بیرجند

هادی سلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به بازسازی و ارتقاء فضای سبز فرودگاه بین‌المللی در سال گذشته اظهار داشت: برای این امر 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال گذشته ایجاد رواق در جلوی ترمینال فرودگاه بیرجند بوده است، تصریح کرد: این رواق برای رفاه حال مسافران به ویژه زائران با اعتبار حدود 35 میلیون تومان ایجاد شده است.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی به طرح جامع فرودگاه بین‌المللی بیرجند اشاره کرد و افزود: این طرح برنامه‌ای است که افق 1420 نحوه توسعه فرودگاه استان را براساس استانداردهای جهانی با در نظر گرفتن عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در آن پیش‌بینی شده است.

سلامی ادامه داد: این طرح در سال گذشته تصویب شده و طرح‌هایی از جمله ایجاد آشیانه پروازی، افزایش تعداد ناوگان‌های پروازی، باندهای پروازی، ترمینال بار و ترمینال حجاج تا افق 1420 در آن پیش‌بینی شده است.

وی از کلنگ‌زنی ترمینال 5 هزاری متری در فرودگاه بین‌المللی بیرجند در سال جاری خبر داد و افزود: طراحی و مطالعه این پروژه سه ماه طول می‌کشد و بعد از آن عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و همچنین اعتباری که برای ساخت این ترمینال برآورد شده حدود 20 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال جاری در فرودگاه بین‌المللی بیرجند اجرا می‌شود احداث سر درب فرودگاه است، یادآور شد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ‌بر 210 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شده است.

سلامی به برخی از اقدامات انجام شده در فرودگاه بین‌المللی بیرجند در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته طرح خط‌کشی پارکینگ و سطوح پروازی، احداث اتاق تشریفات در ترمینال فرودگاه، نصب دکل‌های روشنایی، نصب کنسول برج مراقبت‌های پرواز، راه‌اندازی اتوماسیون اداری از جمله اقدامات و طرح‌هایی بوده که در فرودگاه بین‌المللی بیرجند اجرا شده است.

وی از ترمیم کانال‌های آب سطحی و ایجاد سیل برگردان در فرودگاه بیرجند خبر داد و یادآور شد: این اقدامات با هزینه‌کرد اعتباری بالغ‌ بر 78 میلیون تومان صورت گرفته است.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه سوخت‌گیری هواپیما در فرودگاه بیرجند یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در سال جاری دنبال می‌شود، تصریح کرد: برای این امر زمینی در ضلع جنوب غربی فرودگاه در نظر گرفته شده است.

سلامی در ارتباط با موضوع افزایش پروازها در فرودگاه‌های استان گفت: در این راستا قول مساعد از شرکت‌های پروازی گرفته شده و وقتی که وضعیت ناوگان‌ها از نظر تعداد پروازها و مشکلات مربوط به قطعات که به رفع تحریم‌ها بستگی دارد مشخص شود خراسان جنوبی از نخستین استان‌هایی هستند توسط این شرکت‌ها برای افزایش پروازها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح احداث خانه دولت در محل فرودگاه بین‌المللی بیرجند از جمله طرح‌هایی است که امسال در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده و براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده تا دو ماه آینده احداث ساختمان این پروژه آغاز می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل این ساختمان 900 میلیون تومان اعتبار لازم است.

سلامی به اقدامات انجام شده در فرودگاه طبس طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برقراری پروازهای فرودگاه طبس در کمتر از یک ماه، حفر چاه عمیق، احداث جاده ایمنی زمینی و آتش‌نشانی باند، تعمیر و بازسازی خودروهای آتش‌نشانی، توسعه نمازخانه، ترمیم کانال‌های تاسیساتی، مطالعه طرح برج مراقبت پرواز جدید، بهسازی اطراف سایت رادار و اجرای فنس حفاظتی رادار از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/69027/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول