اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای رقابت در گفتگو با فارس:

افزایش قیمت نشان‌دهنده تناقض‌گویی خودروسازان است/ عدم نظارت دستگاه‌های مجری بر قانون‌گریزی خودروسازان

عضو شورای رقابت گفت: خودروسازان می‌گویند قیمت را براساس تورم افزایش می‌دهند در حالی که دولت رشد تورم را منفی اعلام کرد بنابراین باید قیمت کاهش یابد پس این بحث حکایت از تناقض در گفته‌های خودروسازان دارد.

افزایش قیمت نشان‌دهنده تناقض‌گویی خودروسازان است/ عدم نظارت دستگاه‌های مجری بر قانون‌گریزی خودروسازان

علی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: خودروسازان بیشتر از یک درصد نمی‌توانند قیمت را افزایش دهند و افزایش بیش از یک درصدی غیرقانونی است.
وی در پاسخ به این سئوال که شورای رقابت سال گذشته نتوانست برنامه‌های خود را در مورد قیمت‌گذاری خودرو پیش ببرد و امسال می‌خواهد چکار کند، افزود: سال گذشته مکانیزم قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت تهیه و به خودروسازان اعلام شد.
مددی درباره عدم اعتنای خودروسازان به این مکانیزم و افزایش و اعمال قیمت‌های خودشان نیز اضافه کرد: متاسفانه عدم نظارت لازم و ضعیف بودن این سیستم باعث تضعیف حق و حقوق مردم و مصرف کنندگان شد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی راهکار قانونی مقابله با بی‌اعتنایی خودروسازان به مکانیزم‌های تعریف شده را مربوط به دستگاه‌های نظارتی دانست و تصریح کرد: نظارت بر اجرای مصوبات شورای رقابت بر عهده قوه قضائیه، تعزیرات حکومتی، دیوان محاسبات و ... است که متاسفانه تاکنون بر این قانون گریزی خودروسازان نظارتی نداشتند.
وی با هشدار به ادامه روند کنونی اعلام کرد: اگر خودروسازان مجاب به تعیین قیمت براساس مکانیزم‌های شورای رقابت نشوند اعتماد مردم از شورا سلب شده و معنی، مفهوم و جایگاه شورای رقابت زیرسئوال می‌رود.
مددی با اشاره به تناقض‌گویی خودروسازان در بحث افزایش قیمت یادآور شد: خودروسازان عنوان می‌کنند قیمت خود را براساس رقم تورم افزایش داده‌اند در حالی که دولتمردان رشد تورم در کشور را منفی اعلام کرده‌اند پس در واقع اگر تورم مبنی افزایش قیمت خودرو باشد باید شاهد کاهش قیمت این محصول باشیم نه افزایش آن؛ و در واقع استناد به این بحث حکایت از تناقض در گفته‌های خودروسازان دارد.
گزارش فارس حاکی است، در روزهای گذشته سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از عدم افزایش قیمت خودرو طی امسال به عنوان خروجی جلسه این کمیسیون با مدیران عامل سایپا و ایران خودرو خبر داده بود اما دقیقا 3 روز بعد از این خبر بود که افزایش قیمت تولیدات شرکت سایپا رسانه‌ای شد و این شرکت بین 2 تا 56 میلیون ریال افزایش قیمت را به نمایندگی‌های خود بخشنامه کرد و ایران خودرو نیز یک روز بعد از شرکت سایپا و 4 روز بعد از جلسه با کمیسیون صنایع مجلس برای اینکه از قافله افزایش قیمت عقب نماند 3 تا 25 میلیون ریال افزایش قیمت را بر تولیدات خود اعمال کرد.
حال مثل سال‌های قبل همه این افزایش قیمت را نکوهش خواهند کرد و از آن به عنوان پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان یاد خواهند کرد اما دریغ از یک اقدام عملی برای کنترل این بی‌نظمی خودروسازان که صرفا با ساز خود می‌رقصند.

انتهای پیام/60014/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول