اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اختصاصی فارس/

اسارت و کشته شدن ۴۰ نیروی ویژه مصری در ساحل یمن

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با حدود 40 نیروی ویژه مصری، پس از نفوذ به ساحل جنوبی یمن، مقابله کردند.

اسارت و کشته شدن ۴۰ نیروی ویژه مصری در ساحل یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد ناصر البخیتی» یکی از رهبران جنبش انصارالله و عضو شورای سیاسی این جنبش به بخش عربی خبرگزاری «فارس» گفت که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله، دو روز گذشته (دوشنبه)  با 40 نفر از نیروهای ویژه نظامی مصری که قصد داشتند از ساحل «ابین» وارد خاک یمن شوند، درگیر شدند.

به گفته البخیتی، سربازان مصری پس از هلی‌بُرد با چهار قایق که هرکدام حامل 10 نیروی ویژه بودند خود را به ساحل «ابین» ما بین «شقره» و «عدن» رساندند اما ارتش و کمیته‌های در عملیات مقابله با آنان موفق شدند تعدادی از آنان را از پای درآورند و باقی آنان را به اسارت بگیرند.

وی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با فارس اخبار منتشر شده برخی رسانه‌های سعودی درباره استمرار سیطره عناصر سلفی حزب (اخوانی) «الاصلاح» بر شهر عدن و مناطق استان مأرب را تکذیب کرد.

 

محمد البخیتی افزود: استان عدن واقع در جنوب یمن تحت کنترل ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار دارد و تنها منطقه «البریقه» است که هنوز درگیری با عناصر تروریستی القاعده و طرفدار عبدربه منصور هادی در این منطقه ادامه دارد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین سیطره تروریست‌ها بر منطقه «صراوح» استان مأرب را تکذیب کرد و گفت: این منطقه تحت تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد.

البخیتی تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به پیشروی خود در برخی از مناطقی که عناصر تکفیری بر آن تسلط دارند، ادامه می‌دهند.

وی درباره استمرار تجاوزات عربستان سعودی و واکنش یمن به خبرگزاری فارس گفته که انقلابیون همه امکانات لازم برای مقابله با این تجاوزات را در اختیار دارند و برای پاسخ به آن، از آمادگی کامل برخوردارند و در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/ح.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول