اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

چامسکی: آمریکای لاتین دیگر تحت کنترل آمریکا نیست

فیلسوف و دانشمند معروف آمریکایی اعلام کرد که آمریکای لاتین از کنترل آمریکا خارج شده و دیگر تحت سلطه این کشور نیست.

چامسکی: آمریکای لاتین دیگر تحت کنترل آمریکا نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نوآم چامسکی» فیلسوف و دانشمند علوم سیاسی سرشناس آمریکایی طی مصاحبه‌ای که روز گذشته در «یورونیوز» منتشر شد اعلام کرد بر این باور است که آمریکای لاتین دیگر تحت سلطه ایالات متحده آمریکا قرار ندارد.

این نویسنده و زبان‌شناس مشهور آمریکایی در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکای لاتین دیگر خارج از کنترل ایالات متحده قرار دارد؛ دوره‌ای که تحت کنترل آمریکا قرار داشت که زمانش خیلی هم دور نیست، مرکز جهانی شکنجه بود؛ اما در حال حاضر در بدترین نوع شکنجه که توقیف‌های غیرعادی آمریکا می‌باشد مشارکت نکرده است.

توقیف‌های غیرعادی ایالات متحده آمریکابه یک سری عملیات برون‌مرزی گفته می‌شود که توسط نیروهای امنیتی آمریکا انجام گرفته و شامل بازداشت‌ها، انتقال‌های مخفیانه و بازرسی‌های غیرمتعارف می‌شود.

منتقد و فعال برجسته آمریکایی در بخش دیگری از مصاحبه خود اذعان داشت که در اجلاس اخیر کشورهای قاره آمریکا که در پاناما برگزار شد، ایالات متحده کاملا در حالت انزوا قرار گرفت.

وی تصریح کرد که در مقایسه با 10 یا 20 سال گذشته، یعنی زمانی که آمریکا امور مربوط به آمریکای لاتین را مدیریت می‌کرد، امروزه می‌توان تغییر قابل ملاحظه‌ای را در مدیریت این کشور آمریکای شمالی مشاهده کرد.

«چامسکی» در ادامه ضمن اشاره به نزدیکی آمریکا به کوبا گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور ایالات متحده برای غلبه بر انزوای کشور خود در فضای منطقه‌ای چنین موضعی را در خصوص این کشور کارائیبی اتخاذ کرده است.

این نویسنده مشهور در ادامه تاکید کرد: این آمریکاست که منزوی شده نه کوبا و خواهیم دید که احتمالا شکست خواهد خورد.

هفتمین اجلاس کشورهای قاره آمریکا که در 10 و 11 آوریل (21 و 22 فروردین) برگزار شد یک نقطه عطف تاریخی بود زیرا صحنه نشست میان «اوباما» و «رائول کاسترو» همتای کوبایی وی بود که کشورش بیش از نیم قرن هدف تحریم‌های سخت و ناعادلانه آمریکا قرار داشت.

در 17 دسامبر سال گذشته میلادی (26 آذر 93) «کاسترو» و «اوباما» آغاز روند عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود را بعد از نیم قرن اختلاف به صورت رسمی اعلام کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول